Wiadomości

Rekrutacja na rok 2020/2021

 

TRWA REKRUTACJA!

 

Wszystkich zainteresowanych naszym Przedszkolem zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu

660 414 343 - INFORMACJI UDZIELA S. KRYSTYNA SZEWCZYK - DYREKTOR PRZEDSZKOLA.

 

Zapraszamy dzieci, które ukończyły 2,5 roku życia.

W najmłodszej grupie 2,5- 3 latków mamy jeszcze 5 miejsc.

Mamy jeszcze pojedyncze miejsca w grupach starszych. I tak:

w grupie 6 - 5 latków- Zerówka- 3 miejsca

 

Wyróżnia nas:

  • indywidualne podejście do każdego dziecka, które możliwe jest dzięki małym 15 osobowym /maxymalnie/ grupom!
  • troska o naturalne budowanie odporności - codzienny pobyt w ogrodzie oraz zabawy i spacery w lesie a także z naturalnym, materiałem przyrodniczym
    wg pedagogiki Marii Montessori.

Zapraszamy!

 

Koronawirus

 

8. 11.2020 r.

Przedszkole Niepubliczne „Tęcza” w Katowicach zawiesza zajęcia stacjonarne od dnia 26 października do dnia 13 listopada 2020 r.
z ewentualnym przedłużeniem. Decyzja ta jest podyktowana absencją zdrowotną nauczycieli oraz obsługi Przedszkola Niepublicznego „Tęcza” od dnia 23.10.2020 r. (nauczyciele przebywają na zwolnieniu lekarskim z potwierdzonymi dodatnimi wynikiami COVID-19). Decyzją Sanepidu Przedszkole zostało objęte nadzorem epidemicznym, a dzieci i rodzice zobowiązani do obserwacji siebie i bliskich i w razie wystąpienia niepokojących objawów o kontakt ze stacją sanitarno- epidemiologiczną.

Z poważaniem s.Krystyna Szewczyk- dyrektor przedszkola

 

 

Szanowni Państwo! 

W związku ze stanem pandemii Covid- 19, wszystkie imprezy z udziałem rodziców zostają zawieszone w naszym przedszkolu. Przed każdą uroczystością będziemy informować
Państwa o możliwości udziału bądź transmisji na kanale youtube.

 

2020-08-30

Chodzenie do przedszkola jest bezpieczne dla dziecka

Aby ograniczyć zakażenia wprowadziliśmy w przedszkolu szereg środków ochronnych.
W nadchodzącym okresie będziemy szczególnie skrupulatnie przestrzegać działań zabezpieczających przed rozprzestrzenianiem się zarażeń. Jest to zależne od wkładu pracy wszystkich i od przestrzegania nowych rad i wskazówek. Szczególnie ważne jest  przestrzeganie następujących zasad:

  • Myć ręce i dbać o to, aby dzieci nauczyły się dobrych nawyków i sposobów mycia rąk
  • Utrzymywać jak najwyższą czystość w przedszkolu
  • Regularnie myć zabawki
  • Przebywać szczególnie dużo z dziećmi na świeżym powietrzu w najbliższym okresie

 

 

Przedszkole będzie nadal opiekować się dziećmi

Będziemy nadal dbać o potrzeby dzieci w zakresie fizycznej opieki, oraz zapewnimy wszystkim dzieciom poczucie bezpieczeństwa i przynależności, jak również dobre samopoczucie
w przedszkolu. Przytulanie i pocieszanie jest nadal ważne dla dzieci.

 

Jeżeli dziecko nie czuje się dobrze

Jeżeli Twoje dziecko ma objawy chorobowe, również łagodne objawy, to nie powinno ono przyjść do przedszkola. Bardzo ważne jest obecnie, aby dziecko przebywało w domu przez co najmniej jedną dobę po ustaniu objawów. Rodzice, którzy mają objawy infekcji dróg oddechowych nie mogą odprowadzać dzieci do przedszkola, ani zabierać ich z przedszkola. Jeżeli rodzice lub inni domownicy otrzymają pozytywny wynik testu na koronawirus, to nikt
z Państwa nie może przyjść do przedszkola.

Jeżeli dziecko poczuje się niedobrze w przedszkolu, to musi ono zostać odebrane z przedszkola tak szybko, jak jest to możliwe.


Rodzice nie powinni wchodzić do przedszkola

Postaramy się, tak dalece jak jest to możliwe, przyjmować dzieci przychodzące do przedszkola na zewnątrz. Dzieci muszą mieć na sobie ubrania do przebywania na zewnątrz, kiedy przychodzą do przedszkola.

 

Nie należy zabierać zabawek z domu do przedszkola

Dzieci nie mogą mieć z sobą własnych zabawek z domu. Jeżeli dziecko potrzebuje własnej przytulanki do spania w przedszkolu, mogą Państwo zabrać ją z sobą. Jednak jest szczególnie ważne, aby dziecko nie dzieliło się nią z innymi dziećmi w przedszkolu.

Mycie rąk jest równie ważne w domu, jak i w przedszkolu. Prosimy umyć ręce przed przyjściem do przedszkola i uczynić to samo od razu po przyjściu do domu.

 

02.03.2020 r.

 

W związku z rozprzestrzenianiem się choroby koronawirus, Dyrektor przedszkola zwraca ponownie szczególną uwagę
na konieczność zachowania higieny i częste mycie rąk zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

W przedszkolu nauczyciele będą zwracali szczególną uwagę na stan zdrowia dzieci.

 

Prosimy o przyprowadzanie tylko zdrowych dzieci.

 

Proszę o przestrzeganie zasad higieny, proszę o rozmowy z dziećmi również w domu o myciu rąk.

Przedszkole stara się zapewnić wszelkie standardy bezpieczeństwa.

 

W osatnim tygodniu dzieci zostały zapoznane z zasadami higieny i przez cały tydzień były uczone prawidłowego mycia rąk.

W ciągu dnia dzieci często myją ręce.

 

Zabawki są myte każdego dnia, a klamki są dezynfekowane kilka razy na dzień.

 

Dyrektór przedszkola odpowiada za bezpieczeństwo pracowników oraz dzieci, podejmowane działania powinny być adekwatne do sytuacji

i zgodne z obowiązującymi procedurami. Bardzo proszę o wzmożona czujność, współpracę i wyrozumiałość a przede wszystkim o nie bagatelizowanie

problemu!

 

02.03. 2020 zostały wprowadzone wzmożone procedury:

1. Procedura Dbania o Higienę

2. Procedura dbania o Higienę - Koronawirus

 

Krystyna Szewczyk- Dyrektor Przedszkola

 

https://www.gov.pl/web/koronawirus

 

 

 

Aktualności

 

Informacje bieżące w roku szkolnym 2020/2021

17.11.2020 r.

Szanowni Rodzice! W tym roku Święty Mikołaj odwiedzi nas zdalnie i w sobie tylko znany sposób, zostawi niespodzianki dla dzieci. Na ten cel prosimy o wpłaty /do Pani przy drzwiach/ po 30 zł. Dziękujemy.

12.11.2020 r.

Szanowni Rodzice!
Od poniedziałku 16 listopada wracamy do funkcjonowania w normalnym rytmie.
Dziękuję bardzo za wyrazy zrozumienia i solidarności. Obecnie przedszkole jest poddane dezynfekcji, by przygotować je do przyjęcia DZIECI. Płatność w tym miesiącu będzie z opóźnieniem- proszę poczekać na SMS z kwotą do zapłaty gdyż jak wrócimy odliczymy dni nieobecności.
Z poważaniem S.Krystyna Szewczyk- dyrektor przedszkola

8.11.2020 r.

Szanowni Rodzice! Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie dowody życzliwości i troski o nasze zdrowie. W związku z sygnalizowaną przez pracowników dalszą niedyspozycją do pracy po przechorowaniu Covid-19, W trosce o zdrowie DZIECI i nasze jeszcze najbliższy tydzień od 9 listopada do 13 listopada 2020 r. przedszkole będzie zamknięte. Bardzo dziękujemy za zrozumienie tak trudnej dla Państwa ale również dla nas chorych sytuacji.  Nadal Zerówka ma zdalne nauczanie prowadzone przez P. Małgosię i od poniedziałku dołączą Maluszki- P. Dorotka będzie na adresy mailowe przesyłać materiały dla Rodziców.
Z poważaniem
S.Krystyna Szewczyk- dyrektor przedszkola

 27.10 2020 r

Szanowni Rodzice!

Zdalne nauczanie jest prowadzone tylko w grupie Zerówki przez Panią Małgosię ponieważ wszyscy pozostali nauczyciele są chorzy- na zwolnieniu lekarskim, łącznie z dyrektorem przedszkola. 

 

25.10.2020 r. Decyzją Sanepidu Przedszkole zostało objęte nadzorem epidemicznym, a dzieci i rodzice zobowiązani do obserwacji siebie i bliskich i w razie wystąpienia niepokojących objawów o kontakt ze stacją sanitarno- epidemiologiczną.

Informujemy, że wśród naszych pracowników są osoby zakażone wirusem Covid-19, większość personelu przebywa na zwolnieniu lekarskim i w związku z powyższym decyzją Organu Prowadzącego przedszkole zostaje zamknięte od 26 października do 6 listopada 2020 r. O dalszych wytycznych Sanepidu poinformujemy!

Krystyna Szewczyk- dyrektor przedszkola

18.10.2020 r.

W najbliższym tygodniu rozstrzygniemy ANIOŁKOWY KONKURS. Składam serdeczne podziękowanie za wspaniałe zaangażowanie i każdego pięknego Aniołka, przygotowanego na konkurs. Jeśli pogoda na to pozwoli przed przedszkolem urządzimy Anielską Wystawę- jeśli nie zrobimy zdjęcia na FB przedszkola. 

Gratulujemy twórczości i pomysłów Dzieciom i Rodzicom! 

Dziękujemy Rodzicom Michalinki i Maciusia, którzy wzięli udział w Maratonie i przesłali nam filmiki z ich biegu- SUPER!!!

Rozporządzenie MEN mówi że organizacja nauczania w przedszkolach pozostaje bez zmian.

W związku z tym nasze przedszkole będzie działało tak jak do tej pory. Proszę o zachowanie ostrożności, zachowanie bezpieczeństwa.

Proszę o posyłanie do przedszkola tylko zdrowych dzieci oraz informowanie nas o przebywaniu na kwarantannie. 

Życzę Wszystkim Bożego błogosławieństwa i opieki Aniołów Stróżów. Z poważaniem s.Krystyna Szewczyk - dyrektor przedszkola

5. 10.2020 r.

Nasze przedszkole weźmie udział w VI EDYCJI  SPRINTEM DO MARATONU:

 Co to takiego?

- WSPANIAŁA ZABAWA
 - NARODOWE WYDARZENIE SPORTOWE
 - ŚWIĘTO RODZINY
 - AKTYWNE SPĘDZANIE CZASU głównie na świeżym powietrzu
promocja zdrowego stylu życia; zachęcenie do aktywności fizycznej, ruchu w celu wyrobienia w dzieciach (przedszkolakach) naturalnej potrzeby/nawyku aktywnego spędzania czasu w życiu dorosłym.
NIECH KAŻDY PRZEDSZKOLAK DOŁĄCZY DO GRONA MAŁYCH MARATOŃCZYKÓW!

W celu promocji zdrowego stylu życia; zachęcamy do aktywności fizycznej, do ruchu na świeżym powietrzu,
do wspólnego biegu pod hasłem „Biega nasza Polska cała”. Niech ten czas od 28 września do 17 października będzie czasem skupionym na podejmowaniu aktywności związanych ze zdrowym odżywianiem i podejmowaniem aktywności
z przedszkolakami.  W tegorocznej edycji chcemy Wam zaproponować trzy wersje realizacji Sprintem do maratonu (do wyboru) – oczywiście można wziąć udział we wszystkich trzech zaproponowanych przez nas aktywnościach.

Tradycyjnie – organizujemy zawody biegowe w przedszkolu. Jak zawsze będzie konkurs na najlepszą relację z organizacji wydarzenia SPRINTEM DO MARATONU. Naszymi wynikami podzielimy się w liczniku.Zapraszamy do udziału Rodziców! Niech w wolnym czasie zabiorą swojego przedszkolaka i jego rodzeństwo /dziadków; ciocie i wujków na wspólny spacer/bieg. Dystans, który zostanie przez nich osiągnięty zsumujemy z osiągnięciami innych rodzin i wpiszemy do licznika. W tej aktywności przewidzieliśmy dwa konkursy:

    • Dla nauczycieli - na najlepszą relację - prosimy Rodziców o zdjęcia/filmy z podjętych aktywności, relacja zamieszczona pod postem konkursowym na Facebooku. Konkurs został ogłoszony 28 września.
    • Dla rodziców - na najlepsze zdjęcie z podjętych aktywności. Konkurs na Instagramie został ogłoszony 28 września.

 

Ogłoszenia Przedszkolne- 2.10.2020 r.

 

Prosimy, by dzieci przynosiły kalosze i płaszcze przeciwdeszczowe- staramy się każdego dnia wychodzić na podwórko albo spacery.
Rozpoczęły się zajęcia z rytmiki, gimnastyki korekcyjnej i ogólnorozwojowej- prosimy 

o przyniesienie strojów gimnastycznych wszystkie dzieci- Maluszki, Starszaki i Zerówka. W ten sposób rozwijamy i ćwiczymy w samodzielnym rozbieraniu
i ubieraniu się. 
Dzieci objęte terapią logopedyczną proszone są o przynoszenie teczek na piątek- „dzień z p.Ulą”.
Przypominamy o akcji „ Elektrośmieci”- dobra okazja, by zrobić sobie porządki a przy okazji pomóc przedszkolu w zdobywaniu punktów na pomoce dydaktyczne.
Koronawirus jeszcze się nie skończył! Bądźmy czujni i odpowiedzialni! Przychodzimy do przedszkola zupełnie zdrowi! Zabawkidostępne dla dzieci to te, które da się zdezynfekować/wyparzyć.  Nie przynosimy zabawek z domu! Przede wszystkim stawiamy na zachowanie ostrożności w postaci przestrzegania higieny. Cała reszta jest możliwie dostosowana do postawionych wymogów (GIS, MEN, etc.).

Polecamy się opiece Matki Bożej i Aniołom Stróżom- aby strzegli nas przed Covidem! 

16.09.2020 r.
Szanowni Rodzice! Poniżej zasadnicze informacje organizacyjne- proszę o zapoznanie się.
Z poważaniem s.Krystyna Szewczyk- dyrektor przedszkola
 
15.09.2020 r.
W PONIEDZIAŁEK 21 WRZEŚNIA W NASZYM PRZEDSZKOLU ŚWIĘTOWAĆ BĘDZIEMY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA! ZAPRASZAMY DO WSPANIAŁEJ I WYJĄTKOWEJ ZABAWY W GRUPACH! 
4.09.2020 r. 
Drodzy Rodzice!
Zwracam się z serdeczną prośbą o uzupełnienie brakujących dokumentów a także przyprowadzanie dzieci do godziny 8.30 -
margines spóźnienia do 9.00- później można stać pod przedszkolem do 10.30- bo każdy wychowawca jest z grupą dzieci s.Krystyna także-
w kancelarii dopiero o 10.30.  W razie spóźnienia oraz nieobecności proszę powiadomić wychowawcę:
Zerówka- P.Małgosia 785 530 264 i S.Joanna tel: 519 564 303
Starszaki - P.Ada 509 084 692 S.Krystyna 660 414 343
Maluszki- P.Dorota 660 919 825 S.Łucja 782 864 528
3.09.2020 r
Szanowni Rodzice,
informujemy, że w roku szkolnym 2020/2021, ze względu na obostrzenia sanitarne w placówkach oświatowych oraz bezpieczeństwo wszystkich dzieci, pracowników i rodziców, nasze przedszkole postanowiło zrezygnować z organizacji grupowego ubezpieczenia NNW dzieci i młodzieży, tzw. NNW szkolnego.
Nie są nam jednak obojętne kwestie zapewnienia uczniom maksymalnego bezpieczeństwa, dlatego spośród ofert ubezpieczenia, jakie otrzymaliśmy, za najbardziej korzystne uznaliśmy indywidualne ubezpieczenie NNW z oferty Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. dostępne wyłącznie na stronie www.bezpieczny.pl.
W sprawie wszelkich pytań czy wątpliwości odnośnie do ubezpieczeń na portalu bezpieczny.pl prosimy o kontakt z:
Danuta Stężały
tel. 602 107 828
e-mail: dstezaly@bezpieczny.pl
2020-08-30

Witajcie, Szanowni Państwo, Drogie Dzieci!

“Reżim sanitarny” – to może nie brzmi za pięknie, ale pragniemy spotkać się
z Wami 1 września 2020 dlatego CHCEMY spełnić zalecane wymogi w 100%. Prezentujemy Państwu (i Wam, Dzieci) nasze przedszkole w wersji starannie zabezpieczonej.  Oglądając nasz filmik, zobaczycie przy drzwiach dwa punkty dezynfekcji rąk, zewnętrzny (przy wejściu) i wewnętrzny, z których korzystać będzie każda osoba wchodząca/wychodząca. Dzieci obowiązywać będzie tradycyjna, staranna, CZĘSTA higiena rąk. Zarówno w szatni, jak i w salach pozbywamy się tekstyliów i pochodnych, potencjalnych inkubatorów Sami Wiecie Czego. Przytulanki i całusy zostawiamy w domu, dla najbliższych. Przychodzimy do przedszkola zupełnie zdrowi!!! Zabawki dostępne dla dzieci to te, które da się zdezynfekować/wyparzyć. Stoliczki i krzesełka w stosownym dystansie, my również, jednak nie do przesady. Przede wszystkim stawiamy na zachowanie ostrożności w postaci przestrzegania higieny. Cała reszta jest możliwie dostosowana do postawionych wymogów (GIS, MEN, etc.). Mamy nadzieję, że te zdjęcia i filmik dowodzą naszego przygotowania i poważnego podejścia do spraw wielkiej wagi, a mowa o zdrowiu Waszych dzieci w Przedszkolu.
Pozdrawiamy z miejsca, które już czeka i sami niecierpliwie wyglądamy za okna!

Chciałam dodać jeszcze, że w słoneczne dni spędzamy możliwie jak najwięcej czasu w naszym dużym, zielonym ogrodzie, bawiąc się na zjeżdżalniach, huśtawkach, biegając i grając w piłkę. Często i dokładnie myjemy ręce, staramy się nie dotykać nimi buzi, posiłki jemy możliwe rozproszeni. Po zabawie zabawki wrzucamy do specjalnego pudła, ale krótko potem wracają do nas “odświeżone”. Każdy ma swoje opakowanie kredek i zeszyt do rysowania, ręczniki są już nie te z przedszkola, tylko jednorazowe. Pewne rzeczy to kwestia przyzwyczajenia, z początku jest dziwnie, ale to mija. Szerokie uśmiechy, wzajemna życzliwość i towarzystwo innych dzieci ułatwiają odnalezienie się w starym-nowym miejscu.
I z tego właśnie miejsca, ciągle naszego (!!!) serdecznie wszystkich pozdrawiamy!

 

data dodania: 2020-08-26

Szanowni Państwo! Szczęść Boże! 

Serdecznie witamy po wakacjach

Prosimy o wydrukowanie, uzupełnienie i podpisanie 'Oświadczenia dla rodziców' i przyniesienie do przedszkola, oraz zapoznanie się z Procedurami działania Przedszkola Tęcza
w okresie pandemii Covid-19

Oświadczenia dla rodziców COVID 19

Procedury dla przedszkola tęcza covid19

 

Rodzice dzieci, którzy nie dostarczyli jeszcze umowy na nowy rok proszeni są o uzupełnienie dokumentów i złożenie w kancelarii.

 

Uprzejmie informujemy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce na dzień dzisiejszy nadal obowiązują wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego z dnia 25 sierpnia 2020 r. (IV aktualizacja) dla przedszkoli, tzn., że przedszkole nadal pracuje w warunkach reżimu sanitarnego.

W zakresie wychowania przedszkolnego obowiązują wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z 25 sierpnia br. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

 

Od dnia 1 września przyjmujemy wszystkie dzieci zapisane na rok szkolny 2020/2021, których rodzice akceptują procedury reżimu sanitarnego.

 

Jednocześnie informujemy, że w związku z obowiązującym reżimem nie będą organizowane zajęcia adaptacyjne, ani zebranie dla rodziców. Wszystkie informacje zamieszczane będą na stronie internetowej oraz w mailach i Facebooku Przedszkola. Uprzejmie prosimy o indywidualne przygotowanie nowo przyjętych dzieci, na pobyt w przedszkolu  w szczególności, że rodzice przekazują dzieci przy wejściu pracownikom przedszkola bez możliwości przebywania z nimi w pomieszczeniach. 

Zapraszamy do przedszkola 1 września. Przedszkole jest otwarte w godzinach od 7 do 16.30. Czekamy na Was z radością! s.Krystyna Szewczyk- dyrektor przedszkola

 

WYPRAWKA DLA PRZEDSZKOLAKA

 

1.   Worek lub plecak wkładamy tam ubranie na przebranie dla dziecka  /podpisane/  i zostawiamy w szatni.

2.   Buty na zmianę (każdy but podpisany i nie może to być obuwie typu klapki) najlepiej na rzepy.

3.  Bidon na wodę podpisany - w przedszkolu będziemy uzupełniać wodę

 

Codziennie prowadzimy zajęcia z gimnastyki ogólnorozwojowej dlatego prosimy aby dzieci miały na sobie wygodny strój do ćwiczeń (getry, leginsy lub spodnie dresowe, skarpety i podkoszulek z krótkim rękawkiem).

Artykuły plastyczne zakupujemy w przedszkolu- opłata będzie doliczona do września 2020 r. - proszę poczekać na kartki z wyliczoną do zapłaty kwotą. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalendarz imprez na rok 2020/2021

KALENDARZ IMPREZ on-line 2020/21
W PRZEDSZKOLU „TĘCZA”


Pasowanie na przedszkolaka 28.X godz. godz.11.00 / Maluszki +Średniaki
Bal świętych 29.X godz.10.00


Święto Niepodległości 10.XI godz.11.00
Święto Pluszowego Misia 25.XI godz.10.30
Święty Mikołaj 7.XII godz. 10.00


Jasełka dla Rodziców:

21.XII Maluszki godz.10.30
22.XII Starszaki godz.10.00
23.XII Zerówka godz.10.00


Wewnątrzprzedszkolny konkurs kolędowy - 12.I.2021

Dzień Babci i Dziadka:

20.I Maluszki godz.10.00
21.I Starszaki godz.10.00
22.I Zerówka godz.10.00


Bal karnawałowy 27.I - w przedszkolu w ramach zajęć


Poranek wielkanocny - 31.III


Dzień Rodziny:

 25 V- Maluszki godz.16.00
26 V - Starszaki godz.16.00


Zakończenie Zerówki - 9.VI godz.16.00

Domowe przedszkole

Dzień dobry! Szczęść Boże! Drodzy Rodzice!

 

Pozdrawiamy serdecznie z Tęczy! Przesyłamy Wam pomysły, bo edukacja trwa nadal. Darzymy Was ogromnym zaufaniem i wiemy, że doskonale potraficie bawić się z dziećmi. Chcemy jednak inspirować, wskazać sposoby spędzania wolnego czasu, by w jakiś sposób pomóc w tej trudnej sytuacji. Tęsknimy za dziećmi i chociaż wirtualnie chcemy mieć z Wami kontakt! 

Modlimy się za Was i serdecznie pozdrawiamy – Siostry i Panie z Tęczy

 

Na tej stronie znajdą Państwo gotowe do druku karty pracy https://eduzabawy.com/karty_pracy/ podzielone tematycznie oraz generatory kart pracy do edycji takich jak nauka pisania, pisanie po śladzie, nauka zegara, grafy matematyczne i wiele innych https://eduzabawy.com/generatory/. Nasze materiały są darmowe, z wysokiej jakości grafikami w formacie PDF. Wygenerowane karty można przesłać uczniom. Ponadto w dziale kalendarz świąt znajdują się dekoracje, dyplomy oraz napisy. Mamy nadzieje, że nasza strona okaże się pomocna nie tylko podczas zawieszonych zajęć ale również i w późniejszym czasie.

 

Pozdrawiamy,
EduZabawy
https://eduzabawy.com

 

 

Polecam i serdecznie pozdrawiam- s.Krystyna

 

A tutaj konkretne rozwiązania na tydzeń zgodne z naszymi planami w przedszkolu

 

Maluszki –Serduszka

TEMAT KOMPLEKSOWY:

CZYM PODRÓŻUJEMY ?

 

Dzień 1 - 22.06.2020r

Temat dnia: Pojazdy lądowe.

 

  1. Pociąg – ćwiczenia ortofoniczne podczas zabawy lokomotywą, wydawanie odgłosów: ciuch, uuu, buch, iii, uff, yyy

Stop – zabawa poranna. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. na hasło: stop, zatrzymuje się w dowolnej pozycji.

 

  1. Pojazdy lądowe – zabawa dydaktyczna – nazywanie pojazdów, klasyfikowanie pojazdów według określonej cechy, wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy i wyrażenia związane z tematem, kształcenie umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów według określonej cechy, kształcenie umiejętności wypowiadania się zdaniami.

Garaże – zabawy konstrukcyjne, budowanie z klocków plastikowych.

Spacer, obserwacja i rozróżnianie pojazdów kołowych poruszających się po naszych drogach.

 

III. Jedzie pociąg – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki.

Zabawy wybraną układanką lub grą.

 

 

Dzień 2 - 23.06.2020r

Temat dnia: Pojazdy powietrzne.

 

  1. Pojazdy poruszające się w powietrzu – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji. Malowanie lub oklejanie rolki po papierze toaletowym – przygotowanie do zajęć.

Stop – zabawa poranna.

 

  1. Samolot – przestrzenna praca plastyczne wykonana z rolki po papierze toaletowym i pasków papieru o różnej długości, zapoznanie z pojazdami latającymi, doskonalenie techniki klejenia, wyrabianie wyobraźni przestrzennej.

 

Balony - zabawa ruchowa z nadmuchanymi balonami.

III. Samoloty – zabawa ruchowa. Dziecko wykonuje polecenia: - Samoloty startują – dziecko kuca z rękoma podniesionymi do boków, powoli wstaje, - Samoloty lecą – dziecko biega po sali, - Samoloty lądują – dziecko powoli kuca.

Kolorowanie samolotu, dorysowywanie okien w samolocie.

 

 

Dzień 3 - 24.06.2020r

Temat dnia: Bezpieczna podróż.

 

  1. Bezpieczna podróż – swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń.

Stop – zabawa poranna.

 

  1. Co to za dźwięk? – zagadki słuchowe, kształcenie umiejętności nazywania dźwięków dochodzących z otoczenia, kształcenie umiejętności używania swojego głosu z różnym natężeniem i do różnych celów, wdrażanie do czynnego udział u w rozmowie, podawanie znanych przykładów z życia codziennego.

 

III. Skaczemy po kamieniach – zabawa ruchowa z elementem skoku.

Czym podróżujemy? – rozwiązywanie zagadek słownych Joanny

Myślińskiej i Iwony Mojsak:

  • Wciąż nim podróżuje: cztery koła ma – prosta to zagadka. Kto odpowiedź zna? (samochód)
  • Pędzi tak szybko, że aż chwytam się za głowę - czy zgadniecie jakie to auto?... (wyścigowe)
  •  Mama, siostra, nawet tata, na wakacje wciąż nim lata. (samolot)
  • Wagon za wagonem wciąż jedzie po szynach. Kto z was mi powie, jaka to maszyna? (pociąg)
  • Trzykołowy jest mały, dwukołowy duży – gdy jest ładna pogoda, to do jazdy służy. (rower)

 

Dzień 4 - 25.06.2020r

Temat dnia: Pojazdy pływające.

 

  1. Co pływa, co tonie? – zabawa badawcza z wykorzystaniem różnych przedmiotów np. kamień, piórko, watka, kawałek papieru, szklana kulka itp

Łódka na morzu – ćwiczenia oddechowe, dmuchanie na papierowe łódeczki.

Stop – zabawa poranna.

 

  1. Żaglówka – wykonanie pracy przestrzennej ze skorupki od orzecha, plasteliny, patyka i papieru, kształcenie umiejętności łączenia ze sobą różnych elementów, budzenie radości z wykonanej samodzielnie pracy.

Zabawy na powietrzu z wykorzystaniem piłek, skakanek i obręczy.

 

III. Płyniemy po morzu – zabawa ruchowa z elementem skłonu w prawą i lewą stronę.(prawa burta, lewa burta)

Statek – kolorowanie obrazka według wzoru.

 

Dzień 5 - 26.06.2020r

Temat dnia: Czym podróżujemy?

 

  1. Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne – wycinanie pojazdów z kolorowych gazet, przyklejanie ich na kartki. Różne środki transportu – rozmowa na temat różnych środków transportu. Podział środków transportu na: lądowe, wodne i powietrzne.

Stop – zabawa poranna. Maszerowanie w różnych kierunkach. na hasło: stop, dziecko zatrzymuje się w dowolnej pozycji.

 

  1. Wyruszamy w podróż – wypowiedzi dzieci na podstawie opowiadania Doroty Kossakowskiej. Czym podróżować? Utrwalenie pojęć: wolno – wolniej, prędko – prędzej, wysoko - wyżej, nisko - niżej, blisko - bliżej, wzbogacenie i rozwijanie czynnego słownika dzieci, kształcenie umiejętności skupiania uwagi na słuchanym opowiadaniu i opowiadania o nim.

Figury geometryczne – układanie pojazdów z figur geometrycznych.

 

Czym podróżować – słuchanie opowiadania.

Ola, Karol i Basia chodzą do jednego przedszkola i są przyjaciółmi. Kiedy są w domu często spotykają się, żeby wspólnie się pobawić. Zbliża się lato. Już teraz planują co będą robić na wakacjach. Wspominają też wakacje z ubiegłego roku. Ola cały tydzień spędziła u babci w Kołobrzegu. Miło wspomina zabawy na plaży i zbieranie muszelek. Pamięta też, że bardzo zmęczyła ją podróż. Tata był kierowcą samochodu, a podróż trwała długo. Kilka razy podczas podróży robili przystanki, aby odpocząć. Ola z radością powitała babcię po sześciu godzinach jazdy samo-chodem. Karol wybrał się do wujka, który mieszka w górach. Wspólnie z rodzicami i bratem podróżowali pociągiem. Pociąg jechał bardzo szyb-ko. Karol podziwiał przez okno piękne widoki. Wygodne siedzenia i dużo miejsca sprawiły, że Karol nie był zmęczony. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Basia była z rodzicami w Grecji. Chociaż to daleko, jej podróż trwała najkrócej. Basia podróżowała samolotem, a widoki podziwiała z góry. Tegoroczne wakacje przyjaciele spędzą razem. Ich rodzice też się przyjaźnią i postanowili wspólnie wyjechać na Mazury. Dzieciaki cieszą się, że będą razem odpoczywać. Martwią się tylko tym, czy pogoda dopisze, bo przecież kąpiele w jeziorze w słoneczny dzień są najwspanialsze.

            Rozmowa na temat opowiadania:

 - Gdzie wakacje spędziła Ola? Jak tam dojechała?

- Gdzie wakacje spędził Karol? Jak tam dojechał?

- Gdzie wakacje spędziła Basia? Jak tam dotarła?

            Dziecko odpowiada na pytania wskazując odpowiedni pojazd na obrazku. Który środek transportu jest najszybszy?  Jakim środkiem transportu chciałbyś podróżować?

 

III. W samolocie – zabawa ruchowa. Dziecko stoi w parze z rodzicem jeden za drugim. Pierwsza osoba to pilot, za nim to pasażer, który kładzie ręce na ramiona pilota i zamyka oczy. Pilot prowadzi osobę w różnych kierunkach z zachowaniem bezpieczeństwa. Zmiana ról.

Autokar – kolorowanie obrazka kredkami świecowymi.

Układanie pojazdów z figur geometrycznych.

 

POLECAM na kanale internetowym YOU TUBE:

 

PIOSENKI:

  1. Magiczna podróż
  2. Mucha w Mucholocie (Official Music Video)
  3. Domisie - Piosenka na podróże (Officjal Audio)

 

BAJKI:

  1. 'Zabawa w podróż' Jan Brzechwa - bajka muzyczna
  2. 'Domisie - Bazyli wraca z dalekiej podróży' - program edukacyjny

                                                                                                         

                                                                                                                                      

 

 

                                   PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ DLA GRUPY  CZTEROLATKÓW (ŚREDNIAKI)

 

                   TEMAT KOMPLEKSOWY: Już lato

                                      (od 22.06.2020-26.06.2020)

 

         Dzień 1 Temat dnia: Gdzie jest lato.

 

         Dzień 2 Temat dnia: Zabawy latem.

 

         Dzień 3 Temat dnia: Lato w lesie.

 

         Dzień 4 Temat dnia: Owoce latem.

        

         Dzień 5 Temat dnia: Lubię lato.

 

        

 

 

                   Szczegółowy opis działań dydaktycznych na podany wyżej dzień.

                                              

                            Dzień 1- Gdzie jest lato

 

         Cele: wdrażanie do wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i fleksyjnym; rozwijanie myślenia dedukacyjnego; przezwyciężanie nieśmiałości i nabywanie swobodnego wypowiadania się na forum grupy, kształcenie    cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi;

        

         I Lubimy się bawić – swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań, rozbudzanie własnej inicjatywy.

        

         Szukamy lata- oglądanie książek i wskazywanie ilustracji kojarzących się z latem.

        

         Letni spacer- opowieść ruchowa

         Jest słoneczny, letni dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone jak promienie słoneczne);

         Idziemy leśną drogą (marsz w miejscu);

         Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę);

         Zbieramy kwiaty (kucanie i układanie bukietu z kwiatów);

         Z leśnymi owocami i bukietami pachnących kwiatów wracamy do domu (marsz w miejscu);

                 

         II Co to jest lato? - burza mózgów

         Nauczyciel zapisuje wypowiedzi dzieci.

        

         Latem w jeziorze- opowiadanie obrazka

         Nauczyciel stopniowo odsłania fragmenty obrazka, a dzieci snują domysły i  opowiadają treść obrazka. (Tablica edukacyjna)

 

         Czy lato słychać? - słuchanie fragmentu „Lato” - A. Vivaldi i swobodne  wypowiedzi.

 

         III Zabawa ruchowa- Chodzimy po kamieniach

         Nauczyciel rozkłada po sali kolorowe krążki gimnastyczne, w szybkim tempie,  podanym przez nauczyciela (bębenek, tamburyn), dzieci poruszają się po sali  nie stając na kamieniach. W tempie wolnym, podanym przez nauczyciela,  dzieci chodzą wyłącznie po kamieniach (krążki).

        

 

         Zabawy według zainteresowań dzieci.

 

 

                                      Dzień 2- Zabawy latem

 

         Cele: kształcenie szybkiej reakcji na polecenia nauczyciela;

 

  1. Lubi ę się bawić- swobodna zabawa dzieci wg zainteresowań. Porządkowanie zabawek.

        

         Letni spacer – opowieść ruchowa (opisana wyżej)

        

         Dopasuj przedmiot do postaci- utrwalenie znajomości cech i nazw pór roku;

         Karta pracy

 

         II Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne

 

         Dzieci przemieszczają się po sali i wykonują polecenia nauczyciela.

         klaśnij w dłonie;

zrób przysiad;

pokaż prawą rękę;

pokaż lewą rękę;

pokaż nos i czoło;

pomachaj lewą ręką

stań na lewej nodze;

popatrz na nauczyciela;

unieś wysoko głowę do nieba;

dotknij czegoś w kolorze zielonym itd..

        

         Moje ulubione zabawy- swobodne wypowiedzi w oparciu o ilustracje i własne doświadczenia dzieci. Karta pracy.

                 

 

         III Chodzimy po kamieniach – zabawa ruchowa (wyżej opisana)

        

         Kolorowe lato- swobodne malowanie 10 palcami

         Nauczyciel przygotowuje arkusz szarego papieru i gęstą farbę w miseczkach takiej wielkości, aby dziecko mogło zanurzyć palce, a nawet całą dłoń.

 

         Umiem grać, układać- zabawy przy stolikach wdrażające do  przestrzegania reguł (gry, układanki, puzzle).

        

 

                                      Dzień 3-Lato w lesie

 

         Cele: nabywanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem; rozbudzanie zainteresowań muzycznych;

        

  1. Lubię się bawić- swobodna zabawa dzieci.

        

         Lato – rozmowa w inspiracji wierszem „Lato”

         Lato wesołe, lato gorące,

         Lato kolorowe, kwiatami pachnące.

         Morze, jeziora i lasy też.

         Wybieraj to co chcesz.

         Tam muszelki, a tu ryby,

         Tam żaglówki, a tu grzyby.

         A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

         truskawkowe i wiśniowe, malinowo- poziomkowe.

        

                 

         II Poranek w lesie- aktywne słuchanie utworu E. Griega CD

         Po wysłuchaniu utworu nauczyciel proponuje dzieciom ponowne wysłuchanie z wykonaniem poleceń:

         dzieci kucają, unoszą ręce nad głową, poruszają uniesionymi dłońmi, powoli  wstają, rozkładają ręce na boki, obracają się wokół własnej osi, po linii okręgu;

         Dzieci mogą trzymać kolorowe chusteczki, kawałki organzy lub kolorową dekoracyjną flizelinę do kwiatów.

 

         Lato w lesie- odszukaj i policz zwierzęta (karta pracy)

        

 

         III Leśny koncert- zabawa muzyczna- rozwijanie umiejętności gry na   wybranych instrumentach muzycznych;

         Nauczyciel rozdaje dzieciom opaski z sylwetkami: leśne dzwonki, zające, szyszki.

         Dzieci wybierają instrumenty, na których chcą grać: bębenki, grzechotki, kołatki. Nauczyciel jest dyrygentem, jeśli pokazuje szyszkę, to grają dzieci  posiadające takie opaski, jeśli pokazuje leśne dzwonki- grają dzieci z opaskami   leśnych dzwonków.

 

         Jak należy zachować się w lesie?- rozmowa kierowana- przyswajanie zasad ochrony środowiska.

         Czy w lesie można biegać, hałasować?

         Dlaczego w lesie należy zachować się cicho?

         Dlaczego nie wolno łamać gałęzi?

         Czyim domem jest las?

         Kto dba o las?

 

         Posłuchajmy bajeczki- słuchanie wybranej bajki przez dziecko

        

 

                                               Dzień 4- Owoce latem

 

         Cele: kształcenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi; kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku  intelektualnego;

 

  1. Lubię się bawić- wdrażanie do samodzielnej zabawy i wyboru zabawek

        

         Trawa- ćwiczenia oddechowe

         Każdemu dziecku nauczyciel daje szeroki (8-10 cm) pasek zielonej kartki,  którą dziecko nacina jak trawę i dmucha w nią.

         Kartki trawki będą potrzebne na zajęcia matematyczne.

        

         Letni spacer- opowieść ruchowa (opisana powyżej)

        

         II Małe i duże- zabawa dydaktyczna

         Dzieci siedzą w półkolu, każde dziecko ma przygotowaną w ranku trawę. Przed dziećmi leżą na tacach wycięte kwiaty. Nauczyciel poleca aby każde dziecko na swojej trawce położyło 1 kwiatek, a następnie dołożyło jeszcze jeden. Policzcie ile kwiatków jest razem. Są 2 kwiatki, doliczcie 1 kwiatek. Są 3 kwiatki, doliczcie jeszcze 1 kwiatek, ile jest teraz? I tak kolejno dokładają      dzieci po jednym kwiatku, do 6. Można doliczyć więcej.

 

         Owoce lata- policz i narysuj kropki (karta pracy)

 

         III Chodzimy po kamieniach – zabawa wyżej opisana

        

         Owoce lata- lepienie z plasteliny, modeliny.

 

         Chcę porysować- swobodna ekspresja plastyczna

 

         Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

 

 

                                      Dzień 5 – Lubię lato

 

         Cele: rozwijanie twórczej wyobraźni i sprawności manualnej; wzmacnianie poczucia wartości i odporności emocjonalnej poprzez rozwijanie samodzielności; wdrażanie do porządkowania miejsca pracy;

        

         I Lubię się bawić- swobodna zabawa w kąciku tematycznym, wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowanie ich po skończonej zabawie;

        

         Co lubi miś- ćwiczenia grafomotoryczne

 

         Lato na opak- zabawa słowna kształcąca uwagę, pamięć, myślenie, poczucie humoru, umiejętności przekształcania;

         Nauczyciel czyta dzieciom wiersz „Lato” w wersji prawidłowej, a następnie zmienionej. Dzieci starają się wskazać, które słowa zostały zmienione, użyte nieprawidłowo, nie pasują do wiersza.

 

         Wersja oryginalna:

         Lato wesołe, lato gorące,

         Lato kolorowe, kwiatami pachnące.

         Morze, jeziora i lasy też.

         Wybieraj to co chcesz.

         Tam muszelki, a tu ryby.

         Tam żaglówki, a tu grzyby.

         A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

         truskawkowe i wiśniowe, malinowo- poziomkowe.

 

         Wersja zmieniona:

         Lato smutne, lato zimne.

         Lato szare, parasolami pachnące.

         Oceany, jeziora i las też.

         Wybieraj to co chcesz.

         Tam muszelki, a tu ryby,

         Tam żaglówki, a tu grzyby.

         A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

         ogórkowe i marchewkowe, pietruszkowo- fasolowe.

 

         II Lubie lato- słowna zabawa dydaktyczna typu: „dokończ zdanie”

         Dzieci dopowiadają treść zdania: lubię lato, bo....(ponieważ, gdyż)

 

         Tajemnicze lato- collage

         Z kolorowego papieru dzieci wyrywają chmury, trawę, korony drzew i     przyklejają na kartkach. Pracę uzupełniają dorysowując elementy kredkami świecowymi i pokrywają kartkę farbą akwarelową lub plakatową.

         Zorganizowanie wystawki i swobodne wypowiedzi. Dzieci wypowiadają się na temat swoich prac i rówieśników. Nauczyciel kieruje uwagę dzieci na docenianie i szanowanie wytworów kolegów i koleżanek.

 

         III Ile bocianów chodzi po łące? - zabawa matematyczna- rozwijanie  słuchu i umiejętności liczenia.

         Nauczyciel wystukuje na bębenku ilość dźwięków, a dzieci pokazują na   palcach liczbę usłyszanych dźwięków i określają ją słownie.

        

 

         Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

                  

 

 

        

      

                  

Domowe przedszkole 2

Plan pracy Zerówki od 22.06 do 26.06 2020

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: WAKACJE

 

Dzień 1

Temat dnia: NIEDŁUGO WAKACJE

 

I Dowolne zabawy dzieci.

„Układanka sylabowa” – zabawa słowna.

Dzieci otrzymują wyrazy podzielone na sylaby (lato, piasek, mewa, woda, statek, fale, okulary, wakacje, foremki). Układają je i przyklejają na kartce.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

„Podrzucaj i słuchaj” – Dzieci chodzą po sali podrzucając i łapiąc woreczek. na sygnał nauczyciela (gwizd), zatrzymują się i stoją nieruchomo. „Idę prosto” – Dzieci maszerują po sali z woreczkiem na głowie. Gdy usłyszą uderzenie w bębenek, zatrzymują się, wykonują skłon tułowia – woreczek spada na ziemię. „Pokonaj przeszkodę” – Przed każdym dzieckiem leży woreczek. Na sygnał nauczyciela dzieci rytmicznie przeskakują obunóż przez woreczek do przodu i do tyłu. „Ćwicz nogi” – Dzieci stoją w rozsypce. Trzymając woreczek między kolanami wykonują przysiad i ponownie powstają. „Marsz z woreczkiem” – Dzieci maszerują po obwodzie koła z woreczkiem na prawym, a następnie na lewym ramieniu.

II „Wakacyjne plany” – swobodne wypowiedzi dzieci – zwrócenie uwagi o konieczność dbania o środowisko podczas wakacyjnego wypoczynku.

„Wakacje Franka” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Mały Franek w świat wędruje. Przewodnika potrzebuje. Chce zobaczyć świat daleki, morza, góry oraz rzeki. Chce poznawać świat przyrody, kwiaty, lasy, zimne lody. I gorącą, piękną plażę. Franek mówi: o tym marzę. Już pakuje plecak stary, na podróże doskonały. W nim jest kompas, no i mapa. Z nimi pozna kawał świata. A z podróży zda relację, pewnie będą rewelacje: „Czas spędzony bardzo miło, szkoda, że tak krótko było”.

Rozmowa w oparciu o wiersz.

 Co chce zobaczyć Franek? - o czym marzy Franek? - co Franek spakował na wyprawę? - Jak Franek oceni swoją podróż?

„Moje wakacyjne plany” – swobodne wypowiedzi dzieci.

„Jadę na wakacje” – zabawa słowna.

Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel mówi zdanie: Jadę na wakacje i zabieram ze sobą plecak. Dzieci po kolei powtarzają zdanie wypowiedziane przez poprzednie dziecko i dodają swoje słowo np. Jadę na wakacje i zabieram ze sobą plecak, okulary, piłkę…

„Co robię na plaży?” – zabawa naśladowcza.

Dzieci naśladują czynności wykonywane na plaży: opalanie się, pływanie, grę w piłkę, budowanie zamku z piasku, zbieranie kamieni.

„Lubię podróżować” – malowanie farbami plakatowymi na dużym formacie – wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy.

Podanie tematu pracy i wyjaśnienie sposobu jej wykonania. Dzieci w trzyosobowych grupach malują miejsca, które chciałyby zobaczyć. Pracę wykonują farbami plakatowymi na szarym papierze.

„Razem jest wesoło” – zabawy ruchowe na powietrzu.

III „Wakacyjne kalambury” – zabawa pantomimiczna.

Chętne dzieci za pomocą gestów pokazują co będą robić podczas wakacji. Pozostałe dzieci odgadują demonstrowaną czynność.

Swobodne zabawy według zainteresowań dzieci.

 

 

Dzień 2

Temat dnia: BEZPIECZNE WAKACJE

 

I Dowolne zabawy dzieci.

„Jakie to słowo?” – zabawa słowna.

Nauczyciel wypowiada słowa głoskami. Dzieci mówią jakie słowo usłyszały.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Zasady bezpiecznego wypoczynku” – rozmowa kierowana – zapoznanie z zasadami bezpiecznego wypoczynku.

„Wakacyjne wyprawy” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Tak niedawno był wrzesień, a już czerwiec za nami. Więc przygoda się zbliża ogromnymi krokami. Czeka morze i rzeka, czeka łąka i las. Więc na podróż najwyższy już czas. Jaś wyjeżdża nad morze. Lubi leżeć na plaży. O słonecznych kąpielach, już od dawna wciąż marzy. Jaś jest chłopcem rozsądnym, więc pamięta przestrogi swej mamy. „Przede wszystkim o zdrowie swe dbamy”. Krem na ciało, kapelusz na głowie. Każde dziecko rozsądne to powie. Nadmiar słońca też może zaszkodzić Każdy człowiek z tym musi się zgodzić.

Rozmowa na podstawie wiersza.

- Jakie miejsca wypoczynku czekają na dzieci? - Dokąd wyjeżdża Jaś? - Co Jaś lubi robić nad morzem? - Jakim chłopcem jest Jaś? - O jakich przestrogach mamy pamięta Jaś? - W jaki sposób chronimy swoje ciało przed nadmiarem słońca?

„Bezpieczne wakacje” – tworzenie zasad.

- Do wody wchodzimy tylko pod opieką dorosłych. - W słoneczny dzień zakładamy okulary przeciwsłoneczne i nakrycie głowy. - Leśne owoce zbieramy wspólnie z dorosłymi. - Wędrując po górach zakładamy odpowiedni strój. - W miejscu wypoczynku zostawiamy porządek.

„Piłki” –  zabawa z elementem podskoku.

Dzieci wykonują podskoki obunóż w miejscu, naśladują niskie i wysokie odbijanie piłki, toczenie się piłki po ziemi (dzieci toczą się po podłodze).

„Wakacyjne rymowanki”

Dzieci śpiewają rymowanki na dźwiękach gamy C – dur. Już wakacji przyszła pora, nie pójdziemy do przedszkola. Czeka na nas plaża, słońce i beztroskie dni gorące.

„Wakacje” – wprowadzenie piosenki – zapoznanie ze słowami, melodią i rytmem piosenki.

III Gdzie najlepiej spędzić wakacje?” – ćwiczenie językowe.

Dzieci wskazują miejsca, gdzie najlepiej spędzić wakacje, uzasadniając swój wybór.

Swobodne zabawy dzieci.

 

Dzień 3

Temat dnia: LUBIMY ZADANIA MATEMATYCZNE

 

I Swobodne zabawy dzieci.

„Co by było, gdyby ciągle były wakacje?” – ekspresja słowna.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Mistrz matematyki” – zabawy matematyczne – rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.

„Wybierz właściwe miejsce” – porównywanie liczebności zbiorów.

Dzieci ustawiają się zgodnie z instrukcją nauczyciela: - przy ścianie ustawiają się dziewczynki, a przy oknie ustawiają się chłopcy - przy ścianie ustawiają się te dzieci, które lubią gruszki, a przy oknie dzieci, które nie lubią gruszek - przy ścianie ustawiają się dzieci, które mają psa, a przy oknie dzieci, które nie mają psa Po każdym poleceniu należy porównać, których dzieci jest mniej, więcej lub tyle samo.

Więcej, mniej, czy tyle samo” – porównywanie liczebności zbiorów.

Nauczyciel demonstruje dzieciom obrazki z różną liczbą elementów w zbiorze. Dzieci porównują liczebność zbiorów używając określeń: więcej, mniej, tyle samo.

„Dołóż, zabierz, policz” – ćwiczenia w liczeniu.

Każde dziecko bierze 10 klocków. Układa je według instrukcji nauczyciela i dokonuje obliczeń. - Weź 4 klocki. Dołóż tyle klocków, aby było ich 7. Ile klocków dołożyłeś? - Weź 3 klocki. Dołóż tyle, aby było ich 10. Ile klocków dołożyłeś? - Weź 5 klocków. Dołóż tyle klocków, aby było ich 8. Ile klocków dołożyłeś? - Weź 9 klocków. Zabierz 4 klocki. Ile klocków zostało? - Weź 10 klocków. Zabierz 5 klocków. Ile klocków zostało? - Weź 7 klocków. Zabierz 6 klocków. Ile klocków zostało?

Taniec liczb” – zabawa przy muzyce.

Dzieci losują kartoniki z cyframi od 1 do 10. Przy dźwiękach muzyki tańczą dzieci wywołane przez nauczyciela. - tańczą liczby mniejsze od 7 - tańczą liczby większe od 8 - tańczą liczby większe od 2 - tańczą liczby większe od 3 i mniejsze od 9 - tańczą liczby mniejsze od 4 - tańczą liczby większe od 5.

Zabawy na świeżym powietrzu.

III „Piłki” –  zabawa z elementem podskoku.

„O czym szumią muszle?” – zabawa twórcza.

Dzieci przykładają dużą muszlę do ucha, słuchają jej szumu i opowiadają o wakacyjnych przygodach.

Dowolne zabawy tematyczne.

 

Dzień 4

Temat dnia: LETNIE ZABAWY

 

I Swobodne zabawy dzieci według zainteresowań.

„Co to za głos?” – zabawa dźwiękonaśladowcza.

Dzieci losują obrazki przedstawiające zwierzęta lub przedmioty. Naśladują wydawane przez nie głosy. Pozostałe dzieci odgadują co przedstawiał rysunek.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Wesoło nam” – zabawy ruchowe przy piosence „Wakacje” – wdrażanie dzieci do spontanicznego reagowania ruchem na usłyszaną melodię.

Ćwiczenie inhibicyjno – incytacyjne.

Dzieci poruszają się po obwodzie koła. Gdy usłyszą bębenek, zatrzymują się i podskakują tyle razy, ile uderzeń usłyszały.

„Zbieramy muszelki” – zabawa rytmiczna.

Dzieci poruszają się przy dźwiękach muzyki instrumentalnej. Na przerwę w muzyce, zatrzymują się i podnoszą z podłogi muszelkę. Następnie wytupują zaproponowany przez nauczyciela rytm.

„Cicho – głośno”

Wesoło dziś, wesoło dziś, wesoło się bawimy. Wspaniałe piękne miejsca niedługo zobaczymy. Dzieci powtarzają rymowankę kilka razy cicho – głośno.

Zabawa ruchowa przy piosence „Wakacje”.

 Dzieci podczas i zwrotki piosenki poruszają się po obwodzie koła. Podczas refrenu zatrzymują się i klaszczą rytmicznie.

„Co robię na plaży?” – zabawa naśladowcza.

„Kolorowe lato” – zabawy na świeżym powietrzu.

III „Gdzie słyszysz głoskę r?” – ćwiczenia słuchowe.

Wysłuchiwanie głoski r w nagłosie i wygłosie: ropucha, rower, rakieta, rak.

 

Dzień 5

Temat dnia: CZEKAMY NA WAKACJE

 

I Swobodne zabawy dzieci.

„Kolorowa piłka” – zabawa plastyczna.

Dzieci wycinają z papieru koło i ozdabiają je elementami wyciętymi z kolorowego papieru.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Wakacje” – zabawy językowe – kształtowanie umiejętności budowania dłuższej wypowiedzi.

„Wakacyjne przygody” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie. I ciągle chcę marzyć o wielkiej przygodzie. Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty. To jest też zadanie dla mamy i taty. Wakacyjna pora, przygód będzie wiele. Będą się bawić wszyscy przyjaciele. Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach. Biegamy po plaży i bujamy w chmurach.

Rozmowa na temat wiersza.

- Co chce robić bohater wiersza? - O czym marzy bohater wiersza? - Jakie zadanie ma dla mamy i taty? - W jakich miejscach przyjaciele spędzą wakacje? - O czym należy pamiętać podczas wakacyjnych zabaw?

„Który obrazek zniknął?” – zabawa dydaktyczna.

Na tablicy nauczyciel zawiesza obrazki związane z wakacjami (statek, rower wodny, koło ratunkowe, zamek z piasku, foremki, słońce, itp.). Dzieci oglądają obrazki i zapamiętują co się na nich znajduje. Nauczyciel chowa jeden obrazek, a dzieci mówią czego brakuje.

Zabawy na świeżym powietrzu.

III Ile statków płynie po wodzie?” – zabawa matematyczna.

Dzieci przeliczają przedstawione na obrazkach sylwety statków. Porównują ich liczbę.

Dowolne zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.

 

 

Logopedia

Proszę wybrać ćwiczenia utrwalające dla swojego dziecka (załączniki i/lub gry):

 

 głoska z:

 https://wordwall.net/pl/resource/2936769/logopedia/samoloty-g%c5%82-z

 

 głoska g:

 https://wordwall.net/pl/resource/2937060/logopedia/zagadki-g%c5%82oska-g

 

 głoski r-l:

 https://wordwall.net/pl/resource/2937335/logopedia/prawda-fa%c5%82sz-r-l

 

 głoska l:

 https://wordwall.net/pl/resource/2936849/logopedia/labirynt-g%c5%82oska-l

 

 głoska ż:

 https://wordwall.net/pl/resource/2936698/logopedia/zdania-%c5%bc-rz

 

 Dla chętnych 6-latków krzyżówka do rozwiązania (z pomocą rodziców):

 https://drive.google.com/file/d/16w04UV9hDA3uLxgPEC6-cKrVlLf6t293/view?usp=sharing

 

 Pozdrawiam, Ula.

 

Koncepcja pracy pt. '7 kolorów Tęcza ma'

 

KONCEPCJA  7 KOLORÓW TĘCZA MA….. s. Krystyna Szewczyk
Tęcza - to zjawisko atmosferyczne inspirujące tak bardzo, że trudno wskazać jakąś kulturę z przeszłości, w której by go brakowało. Jest ona symbolem łączności nieba, jako sfery nadprzyrodzonej, z ziemią. Łuk/tęcza, jest znakiem pokoju i harmonii. Tęcza, którą Bóg uczynił na niebie jako znak dla Noego składa się z 7 zauważalnych kolorów: czerwonego, pomarańczowego, żółtego, zielonego, niebieskiego, granatowego i fioletowego. Cyfra 7 jest ściśle związana z Bogiem i Jego doskonałą kompletnością. 
Źle się stało, że obecnie dla wielu ludzi tęcza jest tylko symbolem zgorszenia. Ważne dla mnie było, by wyjaśnić jej biblijne korzenie. Dla mnie tęcza była, jest i będzie symbolem Miłosierdzia Boga. 
Przedszkole TĘCZA  prowadzone przez Zgromadzenie Sióstr Szkolnych de Notre Dame nosi imię Dzieciątka Jezus… Dziecię Jezus jest jak gdyby w szczególny sposób skierowane przez św. Rodzinę do opieki nad dzieckiem w przedszkolu… Łączy niebo 
z ziemią…. i podobnie jak każda kropla jest ważna, by powstała tęcza - tak analogicznie pod symboliką kolorów chcę przedstawić koncepcję funkcjonowania przedszkola. 


1. KOLOR CZERWONY- OGIEŃ- SYMBOL BOGA – MIŁOŚĆ DAJE WSZYSTKO
Bóg stworzył nas na swoje podobieństwo i wprowadza nas w serce świata poprzez charyzmat bł. Matki Teresy, byśmy wnosiły pokój, nadzieję i miłość. Od Boga wychodzimy i do Niego zdążamy. Jako przedszkole katolickie wychowujemy dzieci w duchu wartości chrześcijańskich.
Zamierzeniem charyzmatu Matki Teresy, owocem Jej duchowości było stwarzanie takich przyjaznych miejsc dla dzieci, w których miał przemieniać się człowiek mały i duży, uczeń i nauczyciel… Miał się rozwijać do pełni człowieczeństwa jako dziecko Boże, stworzone na Obraz i Podobieństwo Boga, miał się stawać zdolnym do oddawania siebie w służbie innym. 
Wprowadzanie dzieci w świat wartości w przedszkolu odbywa się podczas: 

    • codziennych zajęć, zabaw,
    • modlitwy,
    • katechezy,
    • rekolekcji przedszkolnych wg św. Ignacego Loyoli
    • uroczystości przedszkolnych takich jak:
      • BAL ŚWIĘTYCH - przybliżanie dzieciom postaci świętych i błogosławionych,
      • Święto Niepodległości,
      • Dzień św. Mikołaja,
      • Wigilia przedszkolna,
      • Jasełka,
      • Adoracja Pana Jezusa w żłóbku,
      • Dzień Babci i Dziadka,
      • Bal karnawałowy,
      • Uroczysty apel i PORANEK WIELKANOCNY,
      • Dzień Rodziny,
      • Dzień Dziecka 

2. KOLOR POMARAŃCZOWY- OTWARTOŚĆ- SYMBOL KREATYWNOŚCI – KADRA PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu wychowują Siostry Szkolne de Notre Dame wraz z osobami świeckimi. Spójrzmy przez chwilę na cechy wychowania, jakie dała Zgromadzeniu Założycielka – bł. Matka Teresa. Matka Teresa mówiła: Nie zapominajmy o miłości Jezusa do dzieci.  Nie zapominajmy o miłości, ona nami kieruje! A jednocześnie nasze serce kształtuje się według tego co kocha.
Uzdalniamy dzieci, ponieważ nasze spojrzenie na człowieka i świat jest zakorzenione w chrześcijańskiej wizji; wyrażamy przekonanie, że człowiek jest obrazem Boga: jest przez Boga kochany jako Jego stworzenie.
Jako Siostry Szkolne de Notre Dame jesteśmy członkiniami międzynarodowego Zgromadzenia. Chcemy wychowywać do takiej różnorodności/ do takiej jedyności osoby, która dawałaby świadectwo jedności w podzielonym świecie i która odkrywałaby wciąż nowe sposoby dzielenia się tym, co posiadamy, szczególnie z ludźmi ubogimi, słabymi… Jedyność osoby sprawia różnorodność… ale dobrze pojęta i przyjęta jedyność, staje się świadectwem, że różnice i inność jest możliwa, jest normalna…. Dlatego też pracujący z nami nauczyciele: 

  • posiadającą wysokie kompetencje zawodowe i nienaganną postawę etyczną;
  • aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczącą w życiu przedszkola;
  • identyfikują się ze specyfiką placówki;
  • są otwarci, życzliwi i wrażliwi;

W przedszkolu pracuje dobrze wykwalifikowana kadra (8 nauczycieli), która stale podnosi swoje kompetencje, ucząc się od siebie nawzajem, wspierając się w działaniach, korzystając z wiedzy starszych koleżanek, doskonaląc się w metodyce wychowania przedszkolnego. W pracy nad 
wyrównywaniem szans edukacyjnych u dzieci wspierają nas specjaliści ( pedagog, psycholog i logopeda). 

Planuję wraz z nauczycielami: 

  • Zorganizować WDN i sporządzić plan doskonalenia zgodny ze specyfiką placówki.
  • Widzę potrzebę prowadzenia zajęć koleżeńskich oraz organizację szkoleń na terenie przedszkola.
  • Pragnę rozwijać umiejętności komputerowe i informatyczne wśród nauczycieli i wykorzystywać je do działań promocyjnych na rzecz przedszkola /założenie przedszkolnego facebooka/.
  • Jako dyrektor dołożę wszelkich starań, aby stworzyć warunki do podnoszenia kompetencji zawodowych personelu zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami placówki. 

3. KOLOR ŻÓŁTY- ŻYCIE – SYMBOL OPTYMIZMU- DZIECI

Dziecko – to radość i życie.
Naszym największym dobrem jest dobro dziecka. Uzdalniamy je do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami. Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju jego możliwości. Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata, ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko 
z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych oryginalnych rozwiązań.
Dziecko można porównać do tęczy, nie tylko jednego żółtego koloru ale każde nosi w sobie ogromną różnorodność a zarazem każde jest jak kropelka.
Blask słoneczny, chcąc ogrzać i rozświetlić ziemię, spotyka na swej drodze zawieszone w powietrzu drobniuteńkie kropelki deszczu. Każdą kropelkę traktuje osobno, ogarnia światłem i przenika ciepłem. Każda kropelka staje się wtedy maleńkim, jedynym w swoim rodzaju, brylantem. A razem widziane te kolorowe kropelki tworzą tęczę. Istny cud natury, który spływając na ziemię użyźnia i upiększa ją. Podobnie dzieje się przedszkolu. Dzieci razem wychowywane w przedszkolnej wspólnocie, swą różnorodnością temperamentów, charakterów i uśmiechów, tworzą radosną, kolorową tęczę. Tęcza to znak piękna i bogactwa duchowego.
Opierając się na pasjach i zainteresowaniach podopiecznych, chciałabym wraz z zespołem nauczycieli pracować nad: 

  • realizowaniem własnych programów, poszerzających kompetencje i umiejętności wychowanków zwłaszcza rozwijających kompetencje matematyczne,
  • rozwijaniem naturalnego potencjału fizycznego dziecka przez udział w różnego rodzaju formach działań ( zawody, konkursy, wycieczki),
  • rozwijaniem ekspresji twórczej przez umożliwianie dzieciom radosnej i spontanicznej zabawy i stosowanie różnorodnych nowatorskich propozycji edukacyjnych, takie jak : drama, pantomima, zabawa w teatr, pedagogika zabawy, zajęcia metodą Orff”a i Labana, aktywne słuchanie muzyki wg Batti Strauss,
  • rozwijaniem działalności plastycznej, ceramicznej, dekoracyjnej oraz organizację stałych galerii prac dziecięcych, zdobiących wnętrze przedszkola,
  • odkrywaniem świata przyrody przez uwrażliwienie na jej piękno poprzez zajęcia badawcze i ekologiczne we współpracy z Nadleśnictwem Katowice.
  • Przygotowanie dzieci do podjęcia dalszej edukacji i uczestnictwa w życiu społecznym to podstawowe cele naszego przedszkola. Ważne jest, by dzieci mogły uczyć się samodzielności myślenia i wyciągania wniosków, zauważały różnorodność postaw i charakterów, a przy tym budowały poczucie własnej wartości, by osiągały gotowość szkolną i wkraczały w progi pierwszej klasy pełne zapału, optymizmu, otwartości i wrażliwości na potrzeby innych.  

4. KOLOR ZIELONY SYMBOL HARMONII- RODZICE
Przedszkole to instytucja, której zadaniem jest wspieranie rodziców w procesie wychowania i rozwoju dziecka. Dla dobra dziecka ważne jest, aby obydwie strony -rodzina i przedszkole - współdziałały ze sobą i wzajemnie się uzupełniały. 
Pragniemy wspólnie z rodzicami tworzyć najlepsze warunki rozwoju dzieci - jesteśmy otwarci na oczekiwania rodziców i potrzeby wychowanków. Dobra opinia rodziców o pracy przedszkola jest miarą jakości naszej pracy. 
Ważnym elementem,
zgodnej i owocnej współpracy jest poznanie wzajemnych oczekiwań względem siebie i określenie zasad i form współpracy.

Współdziałanie w procesie wychowawczym i edukacyjnym przedszkola i środowiska rodzinnego to nasz priorytet, dlatego organizujemy różnorodne formy współpracy 
w relacjach rodzic – nauczyciel:

  • Współpraca wychowawcza: spotkania indywidualne i grupowe, comiesięczne dyżury nauczycieli, pisemne informacje (wyniki diagnozy dotyczące dojrzałości szkolnej, tablice informacyjne), zajęcia otwarte, pedagogizacja (warsztaty, prelekcje, szkolenia), prezentacja osiągnięć dzieci (dyplomy, prace plastyczne, akademie, konkursy, uroczystości);
  • Integracja rodziców: udział w uroczystościach przedszkolnych, przygotowanie inscenizacji dla dzieci, Dzień Rodziny, pikniki integracyjne poszczególnych grup;
  • Włączenie rodziców i innych członków rodziny dziecka do podejmowania działań na rzecz przedszkola: udział w kampanii społecznej ,,Cała Polska czyta dzieciom”; włączanie się w akcje charytatywno – religijne i ekologiczne promowane przez przedszkole, udział w konkursach na terenie przedszkola /jako członkowie jury/, pomoc w przygotowaniu dzieci do konkursów, uroczystości, przybliżanie przez rodziców wykonywanych przez nich zawodów, włączanie się w kiermasze świąteczne.

W zakresie pomocy rodzinom preferujemy: 
1. Ścisłą współpracę z rodzicami dotyczącą działań placówki. 
2. Organizację imprez kulturalnych i okolicznościowych (festynów rodzinnych, wystaw, warsztatów, konkursów, akcji charytatywnych) 
3. Udzielanie wsparcia rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej przy współpracy Ośrodka Pomocy Społecznej. 
4. Wychodząc naprzeciw dzieciom i oczekiwaniom rodziców, nauczyciele przedszkola wprowadzą jeszcze jedną formę współpracy – są to spotkania adaptacyjne, których celem jest szybsza adaptacja dziecka w nowym dla niego środowisku, zmniejszenie stresu związanego z rozstaniem z rodzicami i lepszy kontakt rodziców i nauczycieli. 


5. KOLOR NIEBIESKI- SYMBOL BEZPIECZEŃSTWA- MODERNIZACJA PLACÓWKI
Przedszkole wychowuje – tj. uzdalnia dzieci do tęsknoty… do wzrastania i jednocześnie ukazuje im, jak pomagać innym. Uzdalnianie dzieci dokonuje się poprzez zapewnienie im opieki, wychowania, wszechstronnego nauczania przy współpracy rodziców oraz stworzenie warunków do pełnego rozwoju serca, duszy, rozumu i ciała. Aby cały ten proces mógł zajść potrzeba określonych warunków. Na naszym Zgromadzeniu Sióstr Szkolnych de Notre Dame spoczywa odpowiedzialność, by zapewnić wysoką sprawność i poziom bezpieczeństwa w pomieszczeniach i obiektach przedszkolnych. W najbliższych 2 latach czeka nas ocieplenie budynku, dachu oraz modernizacja kotłowni z wymianą centralnego ogrzewania.


6. KOLOR GRANATOWY- SYMBOL PORZĄDKU, ZDYSCYPLINOWANIA- SPRAWNE ZARZĄDZANIE
Jesteśmy wychowawczyniami we wszystkim, czym jesteśmy i co czynimy: tak staramy się żyć, tak służyć, tak cierpieć i tak odchodzić, by to jednocześnie stawało się dla nas źródłem wewnętrznego rozwoju, miało aspekt wychowywania i było obopólnym obdarowywaniem się wartościami, jakie w sobie nawzajem odkrywamy.
Zdobywamy potrzebne dla naszej pracy apostolskiej wykształcenie i praktyczne przygotowanie, staramy się o stałe dokształcanie, o umiejętność współpracy z innymi, prawidłowe relacje i praktykę dialogu /por.JP 23/

 


Jako dyrektor, ale przede wszystkim jako człowiek kieruję się szacunkiem dla każdego człowieka, wrażliwością na jego potrzeby oraz poczuciem odpowiedzialności za siebie i innych. Szacunek i godność dziecka oraz przestrzeganie jego praw jest dla mnie sprawą priorytetową. Przywiązuję niezwykłą wagę do okazywania szacunku drugiemu człowiekowi - dziecku, rodzicowi czy pracownikowi przedszkola. Staram się wszystkimi moimi zawodowymi działaniami oraz własną postawą uczyć wrażliwości na drugiego człowieka, poszanowania i akceptacji dla jego indywidualizacji. 
Problematykę wzajemnego szacunku, zrozumienie, empatii i akceptacji uznaję za priorytet obecnie i w swojej przyszłej pracy w placówce. 
Nawet najlepszy dyrektor nie zdziała zbyt wiele bez zespołu ludzi, którzy są przygotowani do zawodu, akceptują jego osobę, sposób działania i wizję pracy, którą przedstawia zespołowi, wykazując się kompetencją i profesjonalizmem. Taki właśnie zespół ludzi znajduję w naszej placówce. 
Chcąc być dla niego autorytetem, staram się stale podnosić swoje kwalifikacje i umiejętności uczestnicząc w szkoleniach, kursach, warsztatach, aby być wiarygodnym partnerem, budzącym szacunek i zaufanie. 
Obrałam styl demokratyczny, nastawiony zarówno na pracowników jak i na postawione zadania. Mam zamiar poprzez swoje zaangażowanie i własny przykład mobilizować mój zespół do twórczej i kreatywnej pracy. 

  • W swojej koncepcji kierowania przedszkolem chcę opierać się na ustalaniu priorytetów niezbędnych do organizacji i funkcjonowania placówki pod kątem utrzymania jak najlepszego wizerunku, a co za tym idzie spełniać oczekiwania rodziców i dzieci, nauczycieli,  władz oświatowych i kuratoryjnych. 
  • Postaram się być dyrektorem otwartym na dialog, dbającym o właściwy przepływ informacji, delegującym zadania tak, by kierować placówką w sposób twórczy i efektowny, chętnie współpracując z personelem, rodzicami i społecznością lokalną tj:
  • placówki oświatowe: przedszkola i szkoły z terenu miasta i gminy;
  • instytucje kościelne – parafia pw. Najświętszych Imion Jezusa i Maryi w Katowicach;
  • organizacje i instytucje działające na terenie miasta i okolic: Dom Pomocy Społecznej, Komenda Powiatowa Policji, Państwowa Straż Pożarna, Miejska Biblioteka Publiczna –oddział dziecięcy w Katowicach, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna, Poczta Polska, Radio „eM”, Pałac Młodzieży.

 


7. KOLOR FIOLETOWY- SYMBOL WYCHOWANIA DO TĘSKNOTY ZA BOGIEM
„Tęcza”  pobudza do rozwoju indywidualnego, tęsknota tworzy piękno, które przemienia, wychowanie uzdalnia, pomaga…
W przedszkolu ma się odbywać początek procesu roztęsknienia dziecka za pięknym człowieczeństwem i jego przemiana w kierunku obrazu tęsknoty.
W realizacji naszych zamierzeń kierujemy się słowami Jana Pawła II:
„ W wychowaniu bowiem chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem – o to, ażeby bardziej „był” a nie tylko więcej ”miał”; aby więc poprzez wszystko co „ma”, co „posiada” umiał bardziej i pełniej być człowiekiem – to znaczy, aby również umiał bardziej „być” nie tylko „z drugim” ale także „dla drugich”.
Stąd wypływają kierunki naszych działań:

  • Rok 2019/2020 – wdrażanie do przezwyciężania trudności, przybliżenie pojęcia co to jest „silna wola” oraz kształtowanie umiejętności bycia asertywnym jako przejaw męstwa i odwagi:  „Jestem mężny i odważny – męstwo i odwaga w każdym dniu przedszkolaka”
  • Rok 2020/2021 – rozbudzanie wrażliwości na drugiego człowieka, krzywdę innych i kształtowanie postawy szlachetności serca „ Mam dobre i szlachetne serce – zmieniam świat na lepsze”
  • Rok 2021/2022 – kształtowanie postawy miłości bliźniego i przyjaźni, wzmacnianie pozycji dziecka w grupie oraz uwrażliwianie na poszanowanie drugiego człowieka: „Nie ważne, co nas dzieli, ważne co nas łączy – uczymy się żyć w przyjaźni i troszczyć się o dobro bliźniego”
  • Rok 2022/2023 – odkrywanie piękna otaczającego świata poszukując nośników piękna w drugim człowieku, sztuce oraz kontakcie z przyrodą: „Bóg jest przyczyną wszystkiego, co piękne /Św. Klemens Aleksandryjski/ Mieć oczy i uszy szeroko otwarte – piękno wokół nas”.
  • Rok 2023/2024- wdrażanie do postawy rozeznawania duchowego i dokonywania właściwych wyborów „Od hałasu do ciszy”/ Św. Ignacy Loyola/.

Pomagamy dzieciom, by chętnie oddawały dla dobra innych to, co same zdobyły i posiadają, by pogłębiały poczucie odpowiedzialności za innych i wspólnie z nimi budujemy świat lepszy, sprawiedliwszy, bardziej ludzki. Tak kształtuje się serce dziecka wg tego, co kocha, wg tego, co mu się podoba, za czym tęskni. I tak z poszczególnych małych brylancików – przez które przenika słońce – powstaje tęcza… tęcza różnorodności charakterów…
Dzieci rosną i kiedyś opuszczą przedszkole… i pozostaje pytanie: co zapamiętają? 
Co zabiorą z sobą? Jak ukształtują się ich serca? Co będą przekazywały tym, których spotkają? Przyszłość to pokaże i ich życie. Nam pozostaje modlitwa za naszych absolwentów i coraz lepsza służba tym, którzy są teraz w naszej „Tęczy”.
Podsumowując pragnę stwierdzić, iż jako dyrektor przedszkola będę kierować się następującymi zasadami:

  1. Dbać o dobrą opinię przedszkola tak, aby o placówce dużo 
    i dobrze się mówiło, słyszało w środowisku lokalnym.  
  2. Ściśle współpracować z lokalnymi placówkami oświatowymi, parafią oraz organizacjami i instytucjami.
  3. Promować wychowanie do wartości przez uczestnictwo w kulturze – poprzez edukację teatralną, medialną, udział w zewnętrznych konkursach twórczości dziecięcej, prowadzenie rekolekcji dla dzieci wg. wskazań św. Ignacego Loyoli.
  4. W programach i planach dydaktyczno – wychowawczych uwzględniać matematyczny profil przedszkola.
  5. Ściśle współpracować z rodzicami jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci- to oni pozostają dla nas żywą reklamą.
  6. Zachęcać i inspirować kadrę pedagogiczną do współpracy, do pracy zespołowej, działań na rzecz promocji przedszkola. 
  7. Założyć i aktualizować przedszkolny facebook oraz stronę internetową.  Realizować programy i projekty, by pozyskiwać fundusze na konieczną modernizację budynku przedszkolnego.

Jako dyrektor placówki pragnę , by nasze przedszkole było:
T - twórcze, tęskniące
E - edukacyjne, empatyczne
C - ciekawe, cudowne
Z - z zasadami, zadaniami
A - akceptujące, angażujące

Nasze osiągnięcia

Dyplom i medal 24.05.2019 oraz statuetka w międzynarodowym konkursie

 

       

Harmonogram zajęć dodatkowych

 

 

W związku z sytuacją epidemiczną zajęcia dodatkowe ze względów bezpieczeństwa zostają zawieszone aż do odwołania.

 

 

 

 

 

 

Dzień tygodnia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodatkowe zajęcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czas trwania

Poniedziałek

Język angielski

 

 

 

 

Szermierka

 

Szachy

9.30-10.00 gr. Starszaki

10.05-10.35 gr. Zerówka

10.40-11.10 gr. Średniaki

11.15-11.45 gr. Maluszki

 

12.30-13.30

 

13.00-14.00

Wtorek

Gimnastyka korekcyjna

Pracownia 'Formart'

Zajęcia sportowe

 

 

 

 

 

 

Balet

Zajęcia teatralne

 

Pracownia 'Akcent'

8.00-8.45

8.00-9.30

8.45-9.30 gr. Średniaki

9.30-10.15 gr. Zerówka

10.15-11.00 gr. Starszaki

11.00 gr. Maluszki

 

 

 

12.00-12.30

12.30-12.00

 

13.00-14.00

Środa

Język angielski

 

 

 

 

Język francuski

 

Pracownia 'Formart'

9.30-10.00 gr. Starszaki

10.05-10.35 gr. Zerówka

10.40-11.10 gr. Średniaki

11.15-11.45 gr. Maluszki

 

12.00-12.30

 

14.15-15.15

Czwartek

Pracownia 'Formart'

 

 

Katecheza

 

 

Rytmika

7.45-8.45

14.45-15.45

 

9.30-10.30 gr. Zerówka

10.10-10.30 gr.Średniaki

10.30-11.00 gr. Starszaki

11.00-11.30 gr. Maluszki

 

11.00-11.30 Średniaki

11.30-12.00 Maluszki

12.00- 12.30 Zerówka

12.30-13.00 Starszaki

Piątek

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Zajęcia sportowe

 

 

 

 

 

 

8.00-8.45

 

8.45-9.30 gr. Średniaki

9.30-10.15 gr. Starszaki

10.15-11.00 gr. Zerówka

 

 

 

 

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Niepubliczne "Tęcza" Zgromadzenia Sióstr Szkolnych de Notre Dame, siedziba: Katowice, Warzywna 26A.