Wiadomości

Rekrutacja na rok 2020/2021

 

TRWA REKRUTACJA!

 

Wszystkich zainteresowanych naszym Przedszkolem zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu

660 414 343 - INFORMACJI UDZIELA S. KRYSTYNA SZEWCZYK - DYREKTOR PRZEDSZKOLA.

 

Zapraszamy dzieci, które ukończyły 2,5 roku życia.

W najmłodszej grupie 2,5- 3 latków mamy jeszcze 10 miejsc.

Mamy jeszcze pojedyncze miejsca w grupach starszych. I tak:

W grupie 4 latków mamy jeszcze 5 miejsc,

w grupie 5 latków także 5 miejsc,

w grupie 6 latków- Zerówka- 5 miejsc

 

Wyróżnia nas indywidualne podejście do każdego dziecka, które możliwe

jest dzięki małym 15 osobowym /maxymalnie/ grupom!

 

Koronawirus

Szanowni Państwo!  W związku z rozprzestrzenianiem się choroby koronawirus, Dyrektor przedszkola zwraca ponownie szczególną uwagę
na konieczność zachowania higieny i częste mycie rąk zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

W przedszkolu nauczyciele będą zwracali szczególną uwagę na stan zdrowia dzieci.

 

Prosimy o przyprowadzanie tylko zdrowych dzieci.

 

Proszę o przestrzeganie zasad higieny, proszę o rozmowy z dziećmi również w domu o myciu rąk.

Przedszkole stara się zapewnić wszelkie standardy bezpieczeństwa.

 

W osatnim tygodniu dzieci zostały zapoznane z zasadami higieny i przez cały tydzień były uczone prawidłowego mycia rąk.

W ciągu dnia dzieci często myją ręce.

 

Zabawki są myte każdego dnia, a klamki są dezynfekowane kilka razy na dzień.

 

Dyrektór przedszkola odpowiada za bezpieczeństwo pracowników oraz dzieci, podejmowane działania powinny być adekwatne do sytuacji

i zgodne z obowiązującymi procedurami. Bardzo proszę o wzmożona czujność, współpracę i wyrozumiałość a przede wszystkim o nie bagatelizowanie

problemu!

 

02.03. 2020 zostały wprowadzone wzmożone procedury:

1. Procedura Dbania o Higienę

2. Procedura dbania o Higienę - Koronawirus

 

Krystyna Szewczyk- Dyrektor Przedszkola

 

https://www.gov.pl/web/koronawirus

 

 

 

Aktualności

 

Szanowni Państwo,

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną nie planuje się w przedszkolu uroczystego zakończenia roku przedszkolnego. Prosimy wszystkich Rodziców o zwrot chipów otwierających drzwi- musimy je przeprogramować na wrzesień. Proszę o indywidualny kontakt telefoniczny 660 414 343, by nie robić tłumu pod przedszkolem ale umówić się pojedynczo. Dzieci z Maluszków, Średniaków i Starszaków mogą odbierać swoje rzeczy i oddać chipy od środy
1 lipca w godz.8.00 do 16.00.

Dzieci kończące Zerówkę- książki oraz dyplomy zakończenia przedszkola, można będzie odebrać w dniach od 6 lipca 2020 w godz. od 8.00-16.00 w przedszkolu.
Zapraszam do odbioru rzeczy w wyznaczonym terminie. 

 

Dziękuję jeszcze raz za cały rok współpracy, życzę wszystkim zdrowia i wiele słońca w sercu i na zewnątrz w tym wakacyjnym czasie.
Tych, którzy już wędrują do szkoły żegnamy, na tych którzy zostają z nami czekamy we wrześniu!

Przypominam jeszcze że przedszkole nadal pracuje w rygorach reżimu sanitarnego do 14 sierpnia 2020 r.

 

W tym czasie będę do Państwa dyspozycji jeżeli byście Państwo mieli jakieś pytania.

                                                                       

                                                                                        z poważaniem

                                                                                                                S.Krystyna Szewczyk- dyrektor przedszkola

 

Katowice 26.06.2020 r.

 

 

 

Szanowni Państwo,


Z uwagi na zbliżający się okres wakacyjny przypominamy, że na zgłoszenie obecności dzieci w Przedszkolu w czasie wakacji czekamy do 20 czerwca br. Śladem lat poprzednich uprzejmie informujemy, że przedszkole jest otwarte w lipcu oraz NOWOŚĆ- do 14 sierpnia.
  Przypominamy jednak, że reżim sanitarny trwa i ze względu na wprowadzone przez sanepid obostrzenia mamy ograniczoną liczbę dzieci w przedszkolu - możemy przyjąć tylko tych, którzy zgłosili się telefonicznie i złożyli stosowne deklaracje i oświadczenia!

W grupie Młodszej jeszcze są miejsca, można zapisać się telefonicznie.  Sytuacja jest jednak bardzo dynamiczna i zmienia się czasami z dnia na dzień dlatego też proszę
o wyrozumiałość i zaglądanie na stronę internetową oraz facebook przedszkola- bedą tam uaktualniane komunikaty. Dziękuję za dotychczasową współpracę w związku
z kształceniem na odległość oraz wspieranie przedszkola materialnie i telefoniczne sygnały otuchy. My także otaczamy Państwa naszą życzliwością i modlitwą.

Z poważaniem- dyrektor przedszkola s.Krystyna 

Katowice 12.06.2020 r.

 

 Zajęcia „Kształcenia na Odległość” będą się odbywać w taki sam sposób jak dotychczas (codzienne scenariusze, materiały dla dzieci na Facebooku).

W dniu przyprowadzenia dziecka  do przedszkola należy dostarczyć podpisane oryginały dokumentów- oświadczeń.

Z poważaniem

s.Krystyna Szewczyk -dyrektor przedszkola

 

Codziennie o 20.30 modlimy się w kaplicy Różaniec, aby Matka Boża miała nas w opiece, byśmy szczęśliwie,

jak najszybciej w zdrowiu mogli się spotkać!

 

Zachęcam do przeglądania przedszkolnego facebooka, na którym umieszczamy propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci. 

Staramy się także pewne wskazówki umieszczać na stronie internetowej w zakładce 'Domowe przedszkole' dla Maluszków i Średniaków

oraz Domowe przedszkole 2 dla Starszaków i Zerówki

 

Przekazuję wiadomość z zajęć matematycznych:

Drodzy Rodzice,

 

W związku z zawieszeniem zajęć przedszkolnych jako zespół MATEMY przygotowaliśmy dla Was serię darmowych filmów, które pokażą Wam jak pracować z Waszymi dzieciakami.

 

Podczas wspólnej pracy udało nam się zbudować solidne podstawy, które należy stale wzmacniać. Nie pozwólmy aby ten czas był czasem straconym. Prosimy o kontynuowanie nauki matematyki w domach a systematyczna praca będzie skutkować płynnym powrotem do naszych zajęć.

 

Link do naszych filmów:

https://www.youtube.com/channel/UCWE0navnmav0hK6ktMlFEKA

 

Na naszym nowym kanale YouTube #uczsięzdomu znajdziecie, przeprowadzone krok po kroku, gotowe scenariusze lekcji. Dla ułatwienia pracy, w opisie każdego filmu znajduje się informacja o potrzebnych nam przyborach oraz wypisane są wszystkie ćwiczenia. Sposób prowadzenia zajęć wyróżnia się na tle tych ostatnio proponowanych w telewizji. Prowadzone przez nas lekcje są dzieciom dobrze znane dlatego chętnie będą w nich uczestniczyć, a nawet pomogą Wam w ich przeprowadzeniu.

 

Naszą misją jest trafienie do jak największej ilości odbiorców, dlatego prosimy o udostępnianie filmów znajomym, aby jak najwięcej dzieciaków mogło z tego skorzystać. Subskrybujcie nasz kanał YT, żeby być na bieżąco, filmy będą pojawiały się regularnie. Wyślijcie zdjęcia jak pracujecie ze swoimi dzieciakami, a my opublikujemy je na FB i Instagramie.

 

MATEMA

#uczsięzdomu

 

Informacja dla rodziców:

Szanowni Państwo, 

 

16 maja 2020r. (sobota) o godz.10.00 odbędą się Internetowe Mistrzostwa Katowic w szachach: przedszkoli, szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych.

Serdecznie  zapraszamy do udziału. Turniej oczywiście bezpłatny. Czas trwania maksymalnie 90minut.

Więcej informacji oraz zgłoszenia na www.gramywszachy.pl/mistrzostwa-katowic

W załączeniu także plakat turnieju.

 

W razie pytań prosimy o kontakt mailowy Ewa Brożek -  uks21podlesie@gmail.com

 

Pozdrawiam

Ewa Brożek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalendarz imprez na rok 2019/2020

KALENDARZ IMPREZ 2019/20
W PRZEDSZKOLU „TĘCZA”


Pasowanie na przedszkolaka 29.X godz. godz.11.00 / Maluszki +Średniaki
Bal świętych 30.X godz.10.00


Święto Niepodległości 13.XI godz.15.00
Święto Pluszowego Misia 25.XI godz.10.30
Święty Mikołaj 2.XII Teatr Eden godz. 9.10


Jasełka dla Rodziców:

17.XII Maluszki godz.15.30
18.XII Średniaki godz.16.00
19.XII Starszaki godz.16.00
20.XII Zerówka godz.16.00


Wewnątrzprzedszkolny konkurs kolędowy - 9.I.2020

Dzień Babci i Dziadka:

28.I Maluszki godz.10.00
29.I Średniaki godz.10.00
30.I Starszaki godz.10.00
31.I Zerówka godz.10.00


Bal karnawałowy 18.II - WTOREK- w przedszkolu w ramach zajęć


Poranek wielkanocny - 8.IV

Śniadanie wielkanocne - 9.IV

PIKNIK RODZINNY + DZIEŃ OTWARTY - SOBOTA 18.IV Godz.14.00


Dzień Rodziny:

26.V - Maluszki godz.16.00
27.V - Średniaki godz.16.00
28.V - Starszaki godz.16.00


Zakończenie Zerówki - 9.VI godz.16.00

Domowe przedszkole

Dzień dobry! Szczęść Boże! Drodzy Rodzice!

 

Pozdrawiamy serdecznie z Tęczy! Przesyłamy Wam pomysły, bo edukacja trwa nadal. Darzymy Was ogromnym zaufaniem i wiemy, że doskonale potraficie bawić się z dziećmi. Chcemy jednak inspirować, wskazać sposoby spędzania wolnego czasu, by w jakiś sposób pomóc w tej trudnej sytuacji. Tęsknimy za dziećmi i chociaż wirtualnie chcemy mieć z Wami kontakt! 

Modlimy się za Was i serdecznie pozdrawiamy – Siostry i Panie z Tęczy

 

Na tej stronie znajdą Państwo gotowe do druku karty pracy https://eduzabawy.com/karty_pracy/ podzielone tematycznie oraz generatory kart pracy do edycji takich jak nauka pisania, pisanie po śladzie, nauka zegara, grafy matematyczne i wiele innych https://eduzabawy.com/generatory/. Nasze materiały są darmowe, z wysokiej jakości grafikami w formacie PDF. Wygenerowane karty można przesłać uczniom. Ponadto w dziale kalendarz świąt znajdują się dekoracje, dyplomy oraz napisy. Mamy nadzieje, że nasza strona okaże się pomocna nie tylko podczas zawieszonych zajęć ale również i w późniejszym czasie.

 

Pozdrawiamy,
EduZabawy
https://eduzabawy.com

 

 

Polecam i serdecznie pozdrawiam- s.Krystyna

 

A tutaj konkretne rozwiązania na tydzeń zgodne z naszymi planami w przedszkolu

 

Maluszki –Serduszka

TEMAT KOMPLEKSOWY:

CZYM PODRÓŻUJEMY ?

 

Dzień 1 - 22.06.2020r

Temat dnia: Pojazdy lądowe.

 

  1. Pociąg – ćwiczenia ortofoniczne podczas zabawy lokomotywą, wydawanie odgłosów: ciuch, uuu, buch, iii, uff, yyy

Stop – zabawa poranna. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. na hasło: stop, zatrzymuje się w dowolnej pozycji.

 

  1. Pojazdy lądowe – zabawa dydaktyczna – nazywanie pojazdów, klasyfikowanie pojazdów według określonej cechy, wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy i wyrażenia związane z tematem, kształcenie umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów według określonej cechy, kształcenie umiejętności wypowiadania się zdaniami.

Garaże – zabawy konstrukcyjne, budowanie z klocków plastikowych.

Spacer, obserwacja i rozróżnianie pojazdów kołowych poruszających się po naszych drogach.

 

III. Jedzie pociąg – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki.

Zabawy wybraną układanką lub grą.

 

 

Dzień 2 - 23.06.2020r

Temat dnia: Pojazdy powietrzne.

 

  1. Pojazdy poruszające się w powietrzu – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji. Malowanie lub oklejanie rolki po papierze toaletowym – przygotowanie do zajęć.

Stop – zabawa poranna.

 

  1. Samolot – przestrzenna praca plastyczne wykonana z rolki po papierze toaletowym i pasków papieru o różnej długości, zapoznanie z pojazdami latającymi, doskonalenie techniki klejenia, wyrabianie wyobraźni przestrzennej.

 

Balony - zabawa ruchowa z nadmuchanymi balonami.

III. Samoloty – zabawa ruchowa. Dziecko wykonuje polecenia: - Samoloty startują – dziecko kuca z rękoma podniesionymi do boków, powoli wstaje, - Samoloty lecą – dziecko biega po sali, - Samoloty lądują – dziecko powoli kuca.

Kolorowanie samolotu, dorysowywanie okien w samolocie.

 

 

Dzień 3 - 24.06.2020r

Temat dnia: Bezpieczna podróż.

 

  1. Bezpieczna podróż – swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń.

Stop – zabawa poranna.

 

  1. Co to za dźwięk? – zagadki słuchowe, kształcenie umiejętności nazywania dźwięków dochodzących z otoczenia, kształcenie umiejętności używania swojego głosu z różnym natężeniem i do różnych celów, wdrażanie do czynnego udział u w rozmowie, podawanie znanych przykładów z życia codziennego.

 

III. Skaczemy po kamieniach – zabawa ruchowa z elementem skoku.

Czym podróżujemy? – rozwiązywanie zagadek słownych Joanny

Myślińskiej i Iwony Mojsak:

  • Wciąż nim podróżuje: cztery koła ma – prosta to zagadka. Kto odpowiedź zna? (samochód)
  • Pędzi tak szybko, że aż chwytam się za głowę - czy zgadniecie jakie to auto?... (wyścigowe)
  •  Mama, siostra, nawet tata, na wakacje wciąż nim lata. (samolot)
  • Wagon za wagonem wciąż jedzie po szynach. Kto z was mi powie, jaka to maszyna? (pociąg)
  • Trzykołowy jest mały, dwukołowy duży – gdy jest ładna pogoda, to do jazdy służy. (rower)

 

Dzień 4 - 25.06.2020r

Temat dnia: Pojazdy pływające.

 

  1. Co pływa, co tonie? – zabawa badawcza z wykorzystaniem różnych przedmiotów np. kamień, piórko, watka, kawałek papieru, szklana kulka itp

Łódka na morzu – ćwiczenia oddechowe, dmuchanie na papierowe łódeczki.

Stop – zabawa poranna.

 

  1. Żaglówka – wykonanie pracy przestrzennej ze skorupki od orzecha, plasteliny, patyka i papieru, kształcenie umiejętności łączenia ze sobą różnych elementów, budzenie radości z wykonanej samodzielnie pracy.

Zabawy na powietrzu z wykorzystaniem piłek, skakanek i obręczy.

 

III. Płyniemy po morzu – zabawa ruchowa z elementem skłonu w prawą i lewą stronę.(prawa burta, lewa burta)

Statek – kolorowanie obrazka według wzoru.

 

Dzień 5 - 26.06.2020r

Temat dnia: Czym podróżujemy?

 

  1. Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne – wycinanie pojazdów z kolorowych gazet, przyklejanie ich na kartki. Różne środki transportu – rozmowa na temat różnych środków transportu. Podział środków transportu na: lądowe, wodne i powietrzne.

Stop – zabawa poranna. Maszerowanie w różnych kierunkach. na hasło: stop, dziecko zatrzymuje się w dowolnej pozycji.

 

  1. Wyruszamy w podróż – wypowiedzi dzieci na podstawie opowiadania Doroty Kossakowskiej. Czym podróżować? Utrwalenie pojęć: wolno – wolniej, prędko – prędzej, wysoko - wyżej, nisko - niżej, blisko - bliżej, wzbogacenie i rozwijanie czynnego słownika dzieci, kształcenie umiejętności skupiania uwagi na słuchanym opowiadaniu i opowiadania o nim.

Figury geometryczne – układanie pojazdów z figur geometrycznych.

 

Czym podróżować – słuchanie opowiadania.

Ola, Karol i Basia chodzą do jednego przedszkola i są przyjaciółmi. Kiedy są w domu często spotykają się, żeby wspólnie się pobawić. Zbliża się lato. Już teraz planują co będą robić na wakacjach. Wspominają też wakacje z ubiegłego roku. Ola cały tydzień spędziła u babci w Kołobrzegu. Miło wspomina zabawy na plaży i zbieranie muszelek. Pamięta też, że bardzo zmęczyła ją podróż. Tata był kierowcą samochodu, a podróż trwała długo. Kilka razy podczas podróży robili przystanki, aby odpocząć. Ola z radością powitała babcię po sześciu godzinach jazdy samo-chodem. Karol wybrał się do wujka, który mieszka w górach. Wspólnie z rodzicami i bratem podróżowali pociągiem. Pociąg jechał bardzo szyb-ko. Karol podziwiał przez okno piękne widoki. Wygodne siedzenia i dużo miejsca sprawiły, że Karol nie był zmęczony. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Basia była z rodzicami w Grecji. Chociaż to daleko, jej podróż trwała najkrócej. Basia podróżowała samolotem, a widoki podziwiała z góry. Tegoroczne wakacje przyjaciele spędzą razem. Ich rodzice też się przyjaźnią i postanowili wspólnie wyjechać na Mazury. Dzieciaki cieszą się, że będą razem odpoczywać. Martwią się tylko tym, czy pogoda dopisze, bo przecież kąpiele w jeziorze w słoneczny dzień są najwspanialsze.

            Rozmowa na temat opowiadania:

 - Gdzie wakacje spędziła Ola? Jak tam dojechała?

- Gdzie wakacje spędził Karol? Jak tam dojechał?

- Gdzie wakacje spędziła Basia? Jak tam dotarła?

            Dziecko odpowiada na pytania wskazując odpowiedni pojazd na obrazku. Który środek transportu jest najszybszy?  Jakim środkiem transportu chciałbyś podróżować?

 

III. W samolocie – zabawa ruchowa. Dziecko stoi w parze z rodzicem jeden za drugim. Pierwsza osoba to pilot, za nim to pasażer, który kładzie ręce na ramiona pilota i zamyka oczy. Pilot prowadzi osobę w różnych kierunkach z zachowaniem bezpieczeństwa. Zmiana ról.

Autokar – kolorowanie obrazka kredkami świecowymi.

Układanie pojazdów z figur geometrycznych.

 

POLECAM na kanale internetowym YOU TUBE:

 

PIOSENKI:

  1. Magiczna podróż
  2. Mucha w Mucholocie (Official Music Video)
  3. Domisie - Piosenka na podróże (Officjal Audio)

 

BAJKI:

  1. 'Zabawa w podróż' Jan Brzechwa - bajka muzyczna
  2. 'Domisie - Bazyli wraca z dalekiej podróży' - program edukacyjny

                                                                                                         

                                                                                                                                      

 

 

                                   PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ DLA GRUPY  CZTEROLATKÓW (ŚREDNIAKI)

 

                   TEMAT KOMPLEKSOWY: Już lato

                                      (od 22.06.2020-26.06.2020)

 

         Dzień 1 Temat dnia: Gdzie jest lato.

 

         Dzień 2 Temat dnia: Zabawy latem.

 

         Dzień 3 Temat dnia: Lato w lesie.

 

         Dzień 4 Temat dnia: Owoce latem.

        

         Dzień 5 Temat dnia: Lubię lato.

 

        

 

 

                   Szczegółowy opis działań dydaktycznych na podany wyżej dzień.

                                              

                            Dzień 1- Gdzie jest lato

 

         Cele: wdrażanie do wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i fleksyjnym; rozwijanie myślenia dedukacyjnego; przezwyciężanie nieśmiałości i nabywanie swobodnego wypowiadania się na forum grupy, kształcenie    cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi;

        

         I Lubimy się bawić – swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań, rozbudzanie własnej inicjatywy.

        

         Szukamy lata- oglądanie książek i wskazywanie ilustracji kojarzących się z latem.

        

         Letni spacer- opowieść ruchowa

         Jest słoneczny, letni dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone jak promienie słoneczne);

         Idziemy leśną drogą (marsz w miejscu);

         Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę);

         Zbieramy kwiaty (kucanie i układanie bukietu z kwiatów);

         Z leśnymi owocami i bukietami pachnących kwiatów wracamy do domu (marsz w miejscu);

                 

         II Co to jest lato? - burza mózgów

         Nauczyciel zapisuje wypowiedzi dzieci.

        

         Latem w jeziorze- opowiadanie obrazka

         Nauczyciel stopniowo odsłania fragmenty obrazka, a dzieci snują domysły i  opowiadają treść obrazka. (Tablica edukacyjna)

 

         Czy lato słychać? - słuchanie fragmentu „Lato” - A. Vivaldi i swobodne  wypowiedzi.

 

         III Zabawa ruchowa- Chodzimy po kamieniach

         Nauczyciel rozkłada po sali kolorowe krążki gimnastyczne, w szybkim tempie,  podanym przez nauczyciela (bębenek, tamburyn), dzieci poruszają się po sali  nie stając na kamieniach. W tempie wolnym, podanym przez nauczyciela,  dzieci chodzą wyłącznie po kamieniach (krążki).

        

 

         Zabawy według zainteresowań dzieci.

 

 

                                      Dzień 2- Zabawy latem

 

         Cele: kształcenie szybkiej reakcji na polecenia nauczyciela;

 

  1. Lubi ę się bawić- swobodna zabawa dzieci wg zainteresowań. Porządkowanie zabawek.

        

         Letni spacer – opowieść ruchowa (opisana wyżej)

        

         Dopasuj przedmiot do postaci- utrwalenie znajomości cech i nazw pór roku;

         Karta pracy

 

         II Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne

 

         Dzieci przemieszczają się po sali i wykonują polecenia nauczyciela.

         klaśnij w dłonie;

zrób przysiad;

pokaż prawą rękę;

pokaż lewą rękę;

pokaż nos i czoło;

pomachaj lewą ręką

stań na lewej nodze;

popatrz na nauczyciela;

unieś wysoko głowę do nieba;

dotknij czegoś w kolorze zielonym itd..

        

         Moje ulubione zabawy- swobodne wypowiedzi w oparciu o ilustracje i własne doświadczenia dzieci. Karta pracy.

                 

 

         III Chodzimy po kamieniach – zabawa ruchowa (wyżej opisana)

        

         Kolorowe lato- swobodne malowanie 10 palcami

         Nauczyciel przygotowuje arkusz szarego papieru i gęstą farbę w miseczkach takiej wielkości, aby dziecko mogło zanurzyć palce, a nawet całą dłoń.

 

         Umiem grać, układać- zabawy przy stolikach wdrażające do  przestrzegania reguł (gry, układanki, puzzle).

        

 

                                      Dzień 3-Lato w lesie

 

         Cele: nabywanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem; rozbudzanie zainteresowań muzycznych;

        

  1. Lubię się bawić- swobodna zabawa dzieci.

        

         Lato – rozmowa w inspiracji wierszem „Lato”

         Lato wesołe, lato gorące,

         Lato kolorowe, kwiatami pachnące.

         Morze, jeziora i lasy też.

         Wybieraj to co chcesz.

         Tam muszelki, a tu ryby,

         Tam żaglówki, a tu grzyby.

         A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

         truskawkowe i wiśniowe, malinowo- poziomkowe.

        

                 

         II Poranek w lesie- aktywne słuchanie utworu E. Griega CD

         Po wysłuchaniu utworu nauczyciel proponuje dzieciom ponowne wysłuchanie z wykonaniem poleceń:

         dzieci kucają, unoszą ręce nad głową, poruszają uniesionymi dłońmi, powoli  wstają, rozkładają ręce na boki, obracają się wokół własnej osi, po linii okręgu;

         Dzieci mogą trzymać kolorowe chusteczki, kawałki organzy lub kolorową dekoracyjną flizelinę do kwiatów.

 

         Lato w lesie- odszukaj i policz zwierzęta (karta pracy)

        

 

         III Leśny koncert- zabawa muzyczna- rozwijanie umiejętności gry na   wybranych instrumentach muzycznych;

         Nauczyciel rozdaje dzieciom opaski z sylwetkami: leśne dzwonki, zające, szyszki.

         Dzieci wybierają instrumenty, na których chcą grać: bębenki, grzechotki, kołatki. Nauczyciel jest dyrygentem, jeśli pokazuje szyszkę, to grają dzieci  posiadające takie opaski, jeśli pokazuje leśne dzwonki- grają dzieci z opaskami   leśnych dzwonków.

 

         Jak należy zachować się w lesie?- rozmowa kierowana- przyswajanie zasad ochrony środowiska.

         Czy w lesie można biegać, hałasować?

         Dlaczego w lesie należy zachować się cicho?

         Dlaczego nie wolno łamać gałęzi?

         Czyim domem jest las?

         Kto dba o las?

 

         Posłuchajmy bajeczki- słuchanie wybranej bajki przez dziecko

        

 

                                               Dzień 4- Owoce latem

 

         Cele: kształcenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi; kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku  intelektualnego;

 

  1. Lubię się bawić- wdrażanie do samodzielnej zabawy i wyboru zabawek

        

         Trawa- ćwiczenia oddechowe

         Każdemu dziecku nauczyciel daje szeroki (8-10 cm) pasek zielonej kartki,  którą dziecko nacina jak trawę i dmucha w nią.

         Kartki trawki będą potrzebne na zajęcia matematyczne.

        

         Letni spacer- opowieść ruchowa (opisana powyżej)

        

         II Małe i duże- zabawa dydaktyczna

         Dzieci siedzą w półkolu, każde dziecko ma przygotowaną w ranku trawę. Przed dziećmi leżą na tacach wycięte kwiaty. Nauczyciel poleca aby każde dziecko na swojej trawce położyło 1 kwiatek, a następnie dołożyło jeszcze jeden. Policzcie ile kwiatków jest razem. Są 2 kwiatki, doliczcie 1 kwiatek. Są 3 kwiatki, doliczcie jeszcze 1 kwiatek, ile jest teraz? I tak kolejno dokładają      dzieci po jednym kwiatku, do 6. Można doliczyć więcej.

 

         Owoce lata- policz i narysuj kropki (karta pracy)

 

         III Chodzimy po kamieniach – zabawa wyżej opisana

        

         Owoce lata- lepienie z plasteliny, modeliny.

 

         Chcę porysować- swobodna ekspresja plastyczna

 

         Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

 

 

                                      Dzień 5 – Lubię lato

 

         Cele: rozwijanie twórczej wyobraźni i sprawności manualnej; wzmacnianie poczucia wartości i odporności emocjonalnej poprzez rozwijanie samodzielności; wdrażanie do porządkowania miejsca pracy;

        

         I Lubię się bawić- swobodna zabawa w kąciku tematycznym, wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowanie ich po skończonej zabawie;

        

         Co lubi miś- ćwiczenia grafomotoryczne

 

         Lato na opak- zabawa słowna kształcąca uwagę, pamięć, myślenie, poczucie humoru, umiejętności przekształcania;

         Nauczyciel czyta dzieciom wiersz „Lato” w wersji prawidłowej, a następnie zmienionej. Dzieci starają się wskazać, które słowa zostały zmienione, użyte nieprawidłowo, nie pasują do wiersza.

 

         Wersja oryginalna:

         Lato wesołe, lato gorące,

         Lato kolorowe, kwiatami pachnące.

         Morze, jeziora i lasy też.

         Wybieraj to co chcesz.

         Tam muszelki, a tu ryby.

         Tam żaglówki, a tu grzyby.

         A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

         truskawkowe i wiśniowe, malinowo- poziomkowe.

 

         Wersja zmieniona:

         Lato smutne, lato zimne.

         Lato szare, parasolami pachnące.

         Oceany, jeziora i las też.

         Wybieraj to co chcesz.

         Tam muszelki, a tu ryby,

         Tam żaglówki, a tu grzyby.

         A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:

         ogórkowe i marchewkowe, pietruszkowo- fasolowe.

 

         II Lubie lato- słowna zabawa dydaktyczna typu: „dokończ zdanie”

         Dzieci dopowiadają treść zdania: lubię lato, bo....(ponieważ, gdyż)

 

         Tajemnicze lato- collage

         Z kolorowego papieru dzieci wyrywają chmury, trawę, korony drzew i     przyklejają na kartkach. Pracę uzupełniają dorysowując elementy kredkami świecowymi i pokrywają kartkę farbą akwarelową lub plakatową.

         Zorganizowanie wystawki i swobodne wypowiedzi. Dzieci wypowiadają się na temat swoich prac i rówieśników. Nauczyciel kieruje uwagę dzieci na docenianie i szanowanie wytworów kolegów i koleżanek.

 

         III Ile bocianów chodzi po łące? - zabawa matematyczna- rozwijanie  słuchu i umiejętności liczenia.

         Nauczyciel wystukuje na bębenku ilość dźwięków, a dzieci pokazują na   palcach liczbę usłyszanych dźwięków i określają ją słownie.

        

 

         Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

                  

 

 

        

      

                  

Domowe przedszkole 2

Plan pracy Zerówki od 22.06 do 26.06 2020

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: WAKACJE

 

Dzień 1

Temat dnia: NIEDŁUGO WAKACJE

 

I Dowolne zabawy dzieci.

„Układanka sylabowa” – zabawa słowna.

Dzieci otrzymują wyrazy podzielone na sylaby (lato, piasek, mewa, woda, statek, fale, okulary, wakacje, foremki). Układają je i przyklejają na kartce.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

„Podrzucaj i słuchaj” – Dzieci chodzą po sali podrzucając i łapiąc woreczek. na sygnał nauczyciela (gwizd), zatrzymują się i stoją nieruchomo. „Idę prosto” – Dzieci maszerują po sali z woreczkiem na głowie. Gdy usłyszą uderzenie w bębenek, zatrzymują się, wykonują skłon tułowia – woreczek spada na ziemię. „Pokonaj przeszkodę” – Przed każdym dzieckiem leży woreczek. Na sygnał nauczyciela dzieci rytmicznie przeskakują obunóż przez woreczek do przodu i do tyłu. „Ćwicz nogi” – Dzieci stoją w rozsypce. Trzymając woreczek między kolanami wykonują przysiad i ponownie powstają. „Marsz z woreczkiem” – Dzieci maszerują po obwodzie koła z woreczkiem na prawym, a następnie na lewym ramieniu.

II „Wakacyjne plany” – swobodne wypowiedzi dzieci – zwrócenie uwagi o konieczność dbania o środowisko podczas wakacyjnego wypoczynku.

„Wakacje Franka” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Mały Franek w świat wędruje. Przewodnika potrzebuje. Chce zobaczyć świat daleki, morza, góry oraz rzeki. Chce poznawać świat przyrody, kwiaty, lasy, zimne lody. I gorącą, piękną plażę. Franek mówi: o tym marzę. Już pakuje plecak stary, na podróże doskonały. W nim jest kompas, no i mapa. Z nimi pozna kawał świata. A z podróży zda relację, pewnie będą rewelacje: „Czas spędzony bardzo miło, szkoda, że tak krótko było”.

Rozmowa w oparciu o wiersz.

 Co chce zobaczyć Franek? - o czym marzy Franek? - co Franek spakował na wyprawę? - Jak Franek oceni swoją podróż?

„Moje wakacyjne plany” – swobodne wypowiedzi dzieci.

„Jadę na wakacje” – zabawa słowna.

Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel mówi zdanie: Jadę na wakacje i zabieram ze sobą plecak. Dzieci po kolei powtarzają zdanie wypowiedziane przez poprzednie dziecko i dodają swoje słowo np. Jadę na wakacje i zabieram ze sobą plecak, okulary, piłkę…

„Co robię na plaży?” – zabawa naśladowcza.

Dzieci naśladują czynności wykonywane na plaży: opalanie się, pływanie, grę w piłkę, budowanie zamku z piasku, zbieranie kamieni.

„Lubię podróżować” – malowanie farbami plakatowymi na dużym formacie – wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy.

Podanie tematu pracy i wyjaśnienie sposobu jej wykonania. Dzieci w trzyosobowych grupach malują miejsca, które chciałyby zobaczyć. Pracę wykonują farbami plakatowymi na szarym papierze.

„Razem jest wesoło” – zabawy ruchowe na powietrzu.

III „Wakacyjne kalambury” – zabawa pantomimiczna.

Chętne dzieci za pomocą gestów pokazują co będą robić podczas wakacji. Pozostałe dzieci odgadują demonstrowaną czynność.

Swobodne zabawy według zainteresowań dzieci.

 

 

Dzień 2

Temat dnia: BEZPIECZNE WAKACJE

 

I Dowolne zabawy dzieci.

„Jakie to słowo?” – zabawa słowna.

Nauczyciel wypowiada słowa głoskami. Dzieci mówią jakie słowo usłyszały.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Zasady bezpiecznego wypoczynku” – rozmowa kierowana – zapoznanie z zasadami bezpiecznego wypoczynku.

„Wakacyjne wyprawy” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Tak niedawno był wrzesień, a już czerwiec za nami. Więc przygoda się zbliża ogromnymi krokami. Czeka morze i rzeka, czeka łąka i las. Więc na podróż najwyższy już czas. Jaś wyjeżdża nad morze. Lubi leżeć na plaży. O słonecznych kąpielach, już od dawna wciąż marzy. Jaś jest chłopcem rozsądnym, więc pamięta przestrogi swej mamy. „Przede wszystkim o zdrowie swe dbamy”. Krem na ciało, kapelusz na głowie. Każde dziecko rozsądne to powie. Nadmiar słońca też może zaszkodzić Każdy człowiek z tym musi się zgodzić.

Rozmowa na podstawie wiersza.

- Jakie miejsca wypoczynku czekają na dzieci? - Dokąd wyjeżdża Jaś? - Co Jaś lubi robić nad morzem? - Jakim chłopcem jest Jaś? - O jakich przestrogach mamy pamięta Jaś? - W jaki sposób chronimy swoje ciało przed nadmiarem słońca?

„Bezpieczne wakacje” – tworzenie zasad.

- Do wody wchodzimy tylko pod opieką dorosłych. - W słoneczny dzień zakładamy okulary przeciwsłoneczne i nakrycie głowy. - Leśne owoce zbieramy wspólnie z dorosłymi. - Wędrując po górach zakładamy odpowiedni strój. - W miejscu wypoczynku zostawiamy porządek.

„Piłki” –  zabawa z elementem podskoku.

Dzieci wykonują podskoki obunóż w miejscu, naśladują niskie i wysokie odbijanie piłki, toczenie się piłki po ziemi (dzieci toczą się po podłodze).

„Wakacyjne rymowanki”

Dzieci śpiewają rymowanki na dźwiękach gamy C – dur. Już wakacji przyszła pora, nie pójdziemy do przedszkola. Czeka na nas plaża, słońce i beztroskie dni gorące.

„Wakacje” – wprowadzenie piosenki – zapoznanie ze słowami, melodią i rytmem piosenki.

III Gdzie najlepiej spędzić wakacje?” – ćwiczenie językowe.

Dzieci wskazują miejsca, gdzie najlepiej spędzić wakacje, uzasadniając swój wybór.

Swobodne zabawy dzieci.

 

Dzień 3

Temat dnia: LUBIMY ZADANIA MATEMATYCZNE

 

I Swobodne zabawy dzieci.

„Co by było, gdyby ciągle były wakacje?” – ekspresja słowna.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Mistrz matematyki” – zabawy matematyczne – rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.

„Wybierz właściwe miejsce” – porównywanie liczebności zbiorów.

Dzieci ustawiają się zgodnie z instrukcją nauczyciela: - przy ścianie ustawiają się dziewczynki, a przy oknie ustawiają się chłopcy - przy ścianie ustawiają się te dzieci, które lubią gruszki, a przy oknie dzieci, które nie lubią gruszek - przy ścianie ustawiają się dzieci, które mają psa, a przy oknie dzieci, które nie mają psa Po każdym poleceniu należy porównać, których dzieci jest mniej, więcej lub tyle samo.

Więcej, mniej, czy tyle samo” – porównywanie liczebności zbiorów.

Nauczyciel demonstruje dzieciom obrazki z różną liczbą elementów w zbiorze. Dzieci porównują liczebność zbiorów używając określeń: więcej, mniej, tyle samo.

„Dołóż, zabierz, policz” – ćwiczenia w liczeniu.

Każde dziecko bierze 10 klocków. Układa je według instrukcji nauczyciela i dokonuje obliczeń. - Weź 4 klocki. Dołóż tyle klocków, aby było ich 7. Ile klocków dołożyłeś? - Weź 3 klocki. Dołóż tyle, aby było ich 10. Ile klocków dołożyłeś? - Weź 5 klocków. Dołóż tyle klocków, aby było ich 8. Ile klocków dołożyłeś? - Weź 9 klocków. Zabierz 4 klocki. Ile klocków zostało? - Weź 10 klocków. Zabierz 5 klocków. Ile klocków zostało? - Weź 7 klocków. Zabierz 6 klocków. Ile klocków zostało?

Taniec liczb” – zabawa przy muzyce.

Dzieci losują kartoniki z cyframi od 1 do 10. Przy dźwiękach muzyki tańczą dzieci wywołane przez nauczyciela. - tańczą liczby mniejsze od 7 - tańczą liczby większe od 8 - tańczą liczby większe od 2 - tańczą liczby większe od 3 i mniejsze od 9 - tańczą liczby mniejsze od 4 - tańczą liczby większe od 5.

Zabawy na świeżym powietrzu.

III „Piłki” –  zabawa z elementem podskoku.

„O czym szumią muszle?” – zabawa twórcza.

Dzieci przykładają dużą muszlę do ucha, słuchają jej szumu i opowiadają o wakacyjnych przygodach.

Dowolne zabawy tematyczne.

 

Dzień 4

Temat dnia: LETNIE ZABAWY

 

I Swobodne zabawy dzieci według zainteresowań.

„Co to za głos?” – zabawa dźwiękonaśladowcza.

Dzieci losują obrazki przedstawiające zwierzęta lub przedmioty. Naśladują wydawane przez nie głosy. Pozostałe dzieci odgadują co przedstawiał rysunek.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Wesoło nam” – zabawy ruchowe przy piosence „Wakacje” – wdrażanie dzieci do spontanicznego reagowania ruchem na usłyszaną melodię.

Ćwiczenie inhibicyjno – incytacyjne.

Dzieci poruszają się po obwodzie koła. Gdy usłyszą bębenek, zatrzymują się i podskakują tyle razy, ile uderzeń usłyszały.

„Zbieramy muszelki” – zabawa rytmiczna.

Dzieci poruszają się przy dźwiękach muzyki instrumentalnej. Na przerwę w muzyce, zatrzymują się i podnoszą z podłogi muszelkę. Następnie wytupują zaproponowany przez nauczyciela rytm.

„Cicho – głośno”

Wesoło dziś, wesoło dziś, wesoło się bawimy. Wspaniałe piękne miejsca niedługo zobaczymy. Dzieci powtarzają rymowankę kilka razy cicho – głośno.

Zabawa ruchowa przy piosence „Wakacje”.

 Dzieci podczas i zwrotki piosenki poruszają się po obwodzie koła. Podczas refrenu zatrzymują się i klaszczą rytmicznie.

„Co robię na plaży?” – zabawa naśladowcza.

„Kolorowe lato” – zabawy na świeżym powietrzu.

III „Gdzie słyszysz głoskę r?” – ćwiczenia słuchowe.

Wysłuchiwanie głoski r w nagłosie i wygłosie: ropucha, rower, rakieta, rak.

 

Dzień 5

Temat dnia: CZEKAMY NA WAKACJE

 

I Swobodne zabawy dzieci.

„Kolorowa piłka” – zabawa plastyczna.

Dzieci wycinają z papieru koło i ozdabiają je elementami wyciętymi z kolorowego papieru.

„Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 44

II „Wakacje” – zabawy językowe – kształtowanie umiejętności budowania dłuższej wypowiedzi.

„Wakacyjne przygody” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie. I ciągle chcę marzyć o wielkiej przygodzie. Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty. To jest też zadanie dla mamy i taty. Wakacyjna pora, przygód będzie wiele. Będą się bawić wszyscy przyjaciele. Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach. Biegamy po plaży i bujamy w chmurach.

Rozmowa na temat wiersza.

- Co chce robić bohater wiersza? - O czym marzy bohater wiersza? - Jakie zadanie ma dla mamy i taty? - W jakich miejscach przyjaciele spędzą wakacje? - O czym należy pamiętać podczas wakacyjnych zabaw?

„Który obrazek zniknął?” – zabawa dydaktyczna.

Na tablicy nauczyciel zawiesza obrazki związane z wakacjami (statek, rower wodny, koło ratunkowe, zamek z piasku, foremki, słońce, itp.). Dzieci oglądają obrazki i zapamiętują co się na nich znajduje. Nauczyciel chowa jeden obrazek, a dzieci mówią czego brakuje.

Zabawy na świeżym powietrzu.

III Ile statków płynie po wodzie?” – zabawa matematyczna.

Dzieci przeliczają przedstawione na obrazkach sylwety statków. Porównują ich liczbę.

Dowolne zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.

 

 

Logopedia

Proszę wybrać ćwiczenia utrwalające dla swojego dziecka (załączniki i/lub gry):

 

 głoska z:

 https://wordwall.net/pl/resource/2936769/logopedia/samoloty-g%c5%82-z

 

 głoska g:

 https://wordwall.net/pl/resource/2937060/logopedia/zagadki-g%c5%82oska-g

 

 głoski r-l:

 https://wordwall.net/pl/resource/2937335/logopedia/prawda-fa%c5%82sz-r-l

 

 głoska l:

 https://wordwall.net/pl/resource/2936849/logopedia/labirynt-g%c5%82oska-l

 

 głoska ż:

 https://wordwall.net/pl/resource/2936698/logopedia/zdania-%c5%bc-rz

 

 Dla chętnych 6-latków krzyżówka do rozwiązania (z pomocą rodziców):

 https://drive.google.com/file/d/16w04UV9hDA3uLxgPEC6-cKrVlLf6t293/view?usp=sharing

 

 Pozdrawiam, Ula.

 

Koncepcja pracy pt. '7 kolorów Tęcza ma'

 

KONCEPCJA  7 KOLORÓW TĘCZA MA….. s. Krystyna Szewczyk
Tęcza - to zjawisko atmosferyczne inspirujące tak bardzo, że trudno wskazać jakąś kulturę z przeszłości, w której by go brakowało. Jest ona symbolem łączności nieba, jako sfery nadprzyrodzonej, z ziemią. Łuk/tęcza, jest znakiem pokoju i harmonii. Tęcza, którą Bóg uczynił na niebie jako znak dla Noego składa się z 7 zauważalnych kolorów: czerwonego, pomarańczowego, żółtego, zielonego, niebieskiego, granatowego i fioletowego. Cyfra 7 jest ściśle związana z Bogiem i Jego doskonałą kompletnością. 
Źle się stało, że obecnie dla wielu ludzi tęcza jest tylko symbolem zgorszenia. Ważne dla mnie było, by wyjaśnić jej biblijne korzenie. Dla mnie tęcza była, jest i będzie symbolem Miłosierdzia Boga. 
Przedszkole TĘCZA  prowadzone przez Zgromadzenie Sióstr Szkolnych de Notre Dame nosi imię Dzieciątka Jezus… Dziecię Jezus jest jak gdyby w szczególny sposób skierowane przez św. Rodzinę do opieki nad dzieckiem w przedszkolu… Łączy niebo 
z ziemią…. i podobnie jak każda kropla jest ważna, by powstała tęcza - tak analogicznie pod symboliką kolorów chcę przedstawić koncepcję funkcjonowania przedszkola. 


1. KOLOR CZERWONY- OGIEŃ- SYMBOL BOGA – MIŁOŚĆ DAJE WSZYSTKO
Bóg stworzył nas na swoje podobieństwo i wprowadza nas w serce świata poprzez charyzmat bł. Matki Teresy, byśmy wnosiły pokój, nadzieję i miłość. Od Boga wychodzimy i do Niego zdążamy. Jako przedszkole katolickie wychowujemy dzieci w duchu wartości chrześcijańskich.
Zamierzeniem charyzmatu Matki Teresy, owocem Jej duchowości było stwarzanie takich przyjaznych miejsc dla dzieci, w których miał przemieniać się człowiek mały i duży, uczeń i nauczyciel… Miał się rozwijać do pełni człowieczeństwa jako dziecko Boże, stworzone na Obraz i Podobieństwo Boga, miał się stawać zdolnym do oddawania siebie w służbie innym. 
Wprowadzanie dzieci w świat wartości w przedszkolu odbywa się podczas: 

    • codziennych zajęć, zabaw,
    • modlitwy,
    • katechezy,
    • rekolekcji przedszkolnych wg św. Ignacego Loyoli
    • uroczystości przedszkolnych takich jak:
      • BAL ŚWIĘTYCH - przybliżanie dzieciom postaci świętych i błogosławionych,
      • Święto Niepodległości,
      • Dzień św. Mikołaja,
      • Wigilia przedszkolna,
      • Jasełka,
      • Adoracja Pana Jezusa w żłóbku,
      • Dzień Babci i Dziadka,
      • Bal karnawałowy,
      • Uroczysty apel i PORANEK WIELKANOCNY,
      • Dzień Rodziny,
      • Dzień Dziecka 

2. KOLOR POMARAŃCZOWY- OTWARTOŚĆ- SYMBOL KREATYWNOŚCI – KADRA PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu wychowują Siostry Szkolne de Notre Dame wraz z osobami świeckimi. Spójrzmy przez chwilę na cechy wychowania, jakie dała Zgromadzeniu Założycielka – bł. Matka Teresa. Matka Teresa mówiła: Nie zapominajmy o miłości Jezusa do dzieci.  Nie zapominajmy o miłości, ona nami kieruje! A jednocześnie nasze serce kształtuje się według tego co kocha.
Uzdalniamy dzieci, ponieważ nasze spojrzenie na człowieka i świat jest zakorzenione w chrześcijańskiej wizji; wyrażamy przekonanie, że człowiek jest obrazem Boga: jest przez Boga kochany jako Jego stworzenie.
Jako Siostry Szkolne de Notre Dame jesteśmy członkiniami międzynarodowego Zgromadzenia. Chcemy wychowywać do takiej różnorodności/ do takiej jedyności osoby, która dawałaby świadectwo jedności w podzielonym świecie i która odkrywałaby wciąż nowe sposoby dzielenia się tym, co posiadamy, szczególnie z ludźmi ubogimi, słabymi… Jedyność osoby sprawia różnorodność… ale dobrze pojęta i przyjęta jedyność, staje się świadectwem, że różnice i inność jest możliwa, jest normalna…. Dlatego też pracujący z nami nauczyciele: 

  • posiadającą wysokie kompetencje zawodowe i nienaganną postawę etyczną;
  • aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczącą w życiu przedszkola;
  • identyfikują się ze specyfiką placówki;
  • są otwarci, życzliwi i wrażliwi;

W przedszkolu pracuje dobrze wykwalifikowana kadra (8 nauczycieli), która stale podnosi swoje kompetencje, ucząc się od siebie nawzajem, wspierając się w działaniach, korzystając z wiedzy starszych koleżanek, doskonaląc się w metodyce wychowania przedszkolnego. W pracy nad 
wyrównywaniem szans edukacyjnych u dzieci wspierają nas specjaliści ( pedagog, psycholog i logopeda). 

Planuję wraz z nauczycielami: 

  • Zorganizować WDN i sporządzić plan doskonalenia zgodny ze specyfiką placówki.
  • Widzę potrzebę prowadzenia zajęć koleżeńskich oraz organizację szkoleń na terenie przedszkola.
  • Pragnę rozwijać umiejętności komputerowe i informatyczne wśród nauczycieli i wykorzystywać je do działań promocyjnych na rzecz przedszkola /założenie przedszkolnego facebooka/.
  • Jako dyrektor dołożę wszelkich starań, aby stworzyć warunki do podnoszenia kompetencji zawodowych personelu zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami placówki. 

3. KOLOR ŻÓŁTY- ŻYCIE – SYMBOL OPTYMIZMU- DZIECI

Dziecko – to radość i życie.
Naszym największym dobrem jest dobro dziecka. Uzdalniamy je do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami. Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju jego możliwości. Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata, ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko 
z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych oryginalnych rozwiązań.
Dziecko można porównać do tęczy, nie tylko jednego żółtego koloru ale każde nosi w sobie ogromną różnorodność a zarazem każde jest jak kropelka.
Blask słoneczny, chcąc ogrzać i rozświetlić ziemię, spotyka na swej drodze zawieszone w powietrzu drobniuteńkie kropelki deszczu. Każdą kropelkę traktuje osobno, ogarnia światłem i przenika ciepłem. Każda kropelka staje się wtedy maleńkim, jedynym w swoim rodzaju, brylantem. A razem widziane te kolorowe kropelki tworzą tęczę. Istny cud natury, który spływając na ziemię użyźnia i upiększa ją. Podobnie dzieje się przedszkolu. Dzieci razem wychowywane w przedszkolnej wspólnocie, swą różnorodnością temperamentów, charakterów i uśmiechów, tworzą radosną, kolorową tęczę. Tęcza to znak piękna i bogactwa duchowego.
Opierając się na pasjach i zainteresowaniach podopiecznych, chciałabym wraz z zespołem nauczycieli pracować nad: 

  • realizowaniem własnych programów, poszerzających kompetencje i umiejętności wychowanków zwłaszcza rozwijających kompetencje matematyczne,
  • rozwijaniem naturalnego potencjału fizycznego dziecka przez udział w różnego rodzaju formach działań ( zawody, konkursy, wycieczki),
  • rozwijaniem ekspresji twórczej przez umożliwianie dzieciom radosnej i spontanicznej zabawy i stosowanie różnorodnych nowatorskich propozycji edukacyjnych, takie jak : drama, pantomima, zabawa w teatr, pedagogika zabawy, zajęcia metodą Orff”a i Labana, aktywne słuchanie muzyki wg Batti Strauss,
  • rozwijaniem działalności plastycznej, ceramicznej, dekoracyjnej oraz organizację stałych galerii prac dziecięcych, zdobiących wnętrze przedszkola,
  • odkrywaniem świata przyrody przez uwrażliwienie na jej piękno poprzez zajęcia badawcze i ekologiczne we współpracy z Nadleśnictwem Katowice.
  • Przygotowanie dzieci do podjęcia dalszej edukacji i uczestnictwa w życiu społecznym to podstawowe cele naszego przedszkola. Ważne jest, by dzieci mogły uczyć się samodzielności myślenia i wyciągania wniosków, zauważały różnorodność postaw i charakterów, a przy tym budowały poczucie własnej wartości, by osiągały gotowość szkolną i wkraczały w progi pierwszej klasy pełne zapału, optymizmu, otwartości i wrażliwości na potrzeby innych.  

4. KOLOR ZIELONY SYMBOL HARMONII- RODZICE
Przedszkole to instytucja, której zadaniem jest wspieranie rodziców w procesie wychowania i rozwoju dziecka. Dla dobra dziecka ważne jest, aby obydwie strony -rodzina i przedszkole - współdziałały ze sobą i wzajemnie się uzupełniały. 
Pragniemy wspólnie z rodzicami tworzyć najlepsze warunki rozwoju dzieci - jesteśmy otwarci na oczekiwania rodziców i potrzeby wychowanków. Dobra opinia rodziców o pracy przedszkola jest miarą jakości naszej pracy. 
Ważnym elementem,
zgodnej i owocnej współpracy jest poznanie wzajemnych oczekiwań względem siebie i określenie zasad i form współpracy.

Współdziałanie w procesie wychowawczym i edukacyjnym przedszkola i środowiska rodzinnego to nasz priorytet, dlatego organizujemy różnorodne formy współpracy 
w relacjach rodzic – nauczyciel:

  • Współpraca wychowawcza: spotkania indywidualne i grupowe, comiesięczne dyżury nauczycieli, pisemne informacje (wyniki diagnozy dotyczące dojrzałości szkolnej, tablice informacyjne), zajęcia otwarte, pedagogizacja (warsztaty, prelekcje, szkolenia), prezentacja osiągnięć dzieci (dyplomy, prace plastyczne, akademie, konkursy, uroczystości);
  • Integracja rodziców: udział w uroczystościach przedszkolnych, przygotowanie inscenizacji dla dzieci, Dzień Rodziny, pikniki integracyjne poszczególnych grup;
  • Włączenie rodziców i innych członków rodziny dziecka do podejmowania działań na rzecz przedszkola: udział w kampanii społecznej ,,Cała Polska czyta dzieciom”; włączanie się w akcje charytatywno – religijne i ekologiczne promowane przez przedszkole, udział w konkursach na terenie przedszkola /jako członkowie jury/, pomoc w przygotowaniu dzieci do konkursów, uroczystości, przybliżanie przez rodziców wykonywanych przez nich zawodów, włączanie się w kiermasze świąteczne.

W zakresie pomocy rodzinom preferujemy: 
1. Ścisłą współpracę z rodzicami dotyczącą działań placówki. 
2. Organizację imprez kulturalnych i okolicznościowych (festynów rodzinnych, wystaw, warsztatów, konkursów, akcji charytatywnych) 
3. Udzielanie wsparcia rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej przy współpracy Ośrodka Pomocy Społecznej. 
4. Wychodząc naprzeciw dzieciom i oczekiwaniom rodziców, nauczyciele przedszkola wprowadzą jeszcze jedną formę współpracy – są to spotkania adaptacyjne, których celem jest szybsza adaptacja dziecka w nowym dla niego środowisku, zmniejszenie stresu związanego z rozstaniem z rodzicami i lepszy kontakt rodziców i nauczycieli. 


5. KOLOR NIEBIESKI- SYMBOL BEZPIECZEŃSTWA- MODERNIZACJA PLACÓWKI
Przedszkole wychowuje – tj. uzdalnia dzieci do tęsknoty… do wzrastania i jednocześnie ukazuje im, jak pomagać innym. Uzdalnianie dzieci dokonuje się poprzez zapewnienie im opieki, wychowania, wszechstronnego nauczania przy współpracy rodziców oraz stworzenie warunków do pełnego rozwoju serca, duszy, rozumu i ciała. Aby cały ten proces mógł zajść potrzeba określonych warunków. Na naszym Zgromadzeniu Sióstr Szkolnych de Notre Dame spoczywa odpowiedzialność, by zapewnić wysoką sprawność i poziom bezpieczeństwa w pomieszczeniach i obiektach przedszkolnych. W najbliższych 2 latach czeka nas ocieplenie budynku, dachu oraz modernizacja kotłowni z wymianą centralnego ogrzewania.


6. KOLOR GRANATOWY- SYMBOL PORZĄDKU, ZDYSCYPLINOWANIA- SPRAWNE ZARZĄDZANIE
Jesteśmy wychowawczyniami we wszystkim, czym jesteśmy i co czynimy: tak staramy się żyć, tak służyć, tak cierpieć i tak odchodzić, by to jednocześnie stawało się dla nas źródłem wewnętrznego rozwoju, miało aspekt wychowywania i było obopólnym obdarowywaniem się wartościami, jakie w sobie nawzajem odkrywamy.
Zdobywamy potrzebne dla naszej pracy apostolskiej wykształcenie i praktyczne przygotowanie, staramy się o stałe dokształcanie, o umiejętność współpracy z innymi, prawidłowe relacje i praktykę dialogu /por.JP 23/

 


Jako dyrektor, ale przede wszystkim jako człowiek kieruję się szacunkiem dla każdego człowieka, wrażliwością na jego potrzeby oraz poczuciem odpowiedzialności za siebie i innych. Szacunek i godność dziecka oraz przestrzeganie jego praw jest dla mnie sprawą priorytetową. Przywiązuję niezwykłą wagę do okazywania szacunku drugiemu człowiekowi - dziecku, rodzicowi czy pracownikowi przedszkola. Staram się wszystkimi moimi zawodowymi działaniami oraz własną postawą uczyć wrażliwości na drugiego człowieka, poszanowania i akceptacji dla jego indywidualizacji. 
Problematykę wzajemnego szacunku, zrozumienie, empatii i akceptacji uznaję za priorytet obecnie i w swojej przyszłej pracy w placówce. 
Nawet najlepszy dyrektor nie zdziała zbyt wiele bez zespołu ludzi, którzy są przygotowani do zawodu, akceptują jego osobę, sposób działania i wizję pracy, którą przedstawia zespołowi, wykazując się kompetencją i profesjonalizmem. Taki właśnie zespół ludzi znajduję w naszej placówce. 
Chcąc być dla niego autorytetem, staram się stale podnosić swoje kwalifikacje i umiejętności uczestnicząc w szkoleniach, kursach, warsztatach, aby być wiarygodnym partnerem, budzącym szacunek i zaufanie. 
Obrałam styl demokratyczny, nastawiony zarówno na pracowników jak i na postawione zadania. Mam zamiar poprzez swoje zaangażowanie i własny przykład mobilizować mój zespół do twórczej i kreatywnej pracy. 

  • W swojej koncepcji kierowania przedszkolem chcę opierać się na ustalaniu priorytetów niezbędnych do organizacji i funkcjonowania placówki pod kątem utrzymania jak najlepszego wizerunku, a co za tym idzie spełniać oczekiwania rodziców i dzieci, nauczycieli,  władz oświatowych i kuratoryjnych. 
  • Postaram się być dyrektorem otwartym na dialog, dbającym o właściwy przepływ informacji, delegującym zadania tak, by kierować placówką w sposób twórczy i efektowny, chętnie współpracując z personelem, rodzicami i społecznością lokalną tj:
  • placówki oświatowe: przedszkola i szkoły z terenu miasta i gminy;
  • instytucje kościelne – parafia pw. Najświętszych Imion Jezusa i Maryi w Katowicach;
  • organizacje i instytucje działające na terenie miasta i okolic: Dom Pomocy Społecznej, Komenda Powiatowa Policji, Państwowa Straż Pożarna, Miejska Biblioteka Publiczna –oddział dziecięcy w Katowicach, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna, Poczta Polska, Radio „eM”, Pałac Młodzieży.

 


7. KOLOR FIOLETOWY- SYMBOL WYCHOWANIA DO TĘSKNOTY ZA BOGIEM
„Tęcza”  pobudza do rozwoju indywidualnego, tęsknota tworzy piękno, które przemienia, wychowanie uzdalnia, pomaga…
W przedszkolu ma się odbywać początek procesu roztęsknienia dziecka za pięknym człowieczeństwem i jego przemiana w kierunku obrazu tęsknoty.
W realizacji naszych zamierzeń kierujemy się słowami Jana Pawła II:
„ W wychowaniu bowiem chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem – o to, ażeby bardziej „był” a nie tylko więcej ”miał”; aby więc poprzez wszystko co „ma”, co „posiada” umiał bardziej i pełniej być człowiekiem – to znaczy, aby również umiał bardziej „być” nie tylko „z drugim” ale także „dla drugich”.
Stąd wypływają kierunki naszych działań:

  • Rok 2019/2020 – wdrażanie do przezwyciężania trudności, przybliżenie pojęcia co to jest „silna wola” oraz kształtowanie umiejętności bycia asertywnym jako przejaw męstwa i odwagi:  „Jestem mężny i odważny – męstwo i odwaga w każdym dniu przedszkolaka”
  • Rok 2020/2021 – rozbudzanie wrażliwości na drugiego człowieka, krzywdę innych i kształtowanie postawy szlachetności serca „ Mam dobre i szlachetne serce – zmieniam świat na lepsze”
  • Rok 2021/2022 – kształtowanie postawy miłości bliźniego i przyjaźni, wzmacnianie pozycji dziecka w grupie oraz uwrażliwianie na poszanowanie drugiego człowieka: „Nie ważne, co nas dzieli, ważne co nas łączy – uczymy się żyć w przyjaźni i troszczyć się o dobro bliźniego”
  • Rok 2022/2023 – odkrywanie piękna otaczającego świata poszukując nośników piękna w drugim człowieku, sztuce oraz kontakcie z przyrodą: „Bóg jest przyczyną wszystkiego, co piękne /Św. Klemens Aleksandryjski/ Mieć oczy i uszy szeroko otwarte – piękno wokół nas”.
  • Rok 2023/2024- wdrażanie do postawy rozeznawania duchowego i dokonywania właściwych wyborów „Od hałasu do ciszy”/ Św. Ignacy Loyola/.

Pomagamy dzieciom, by chętnie oddawały dla dobra innych to, co same zdobyły i posiadają, by pogłębiały poczucie odpowiedzialności za innych i wspólnie z nimi budujemy świat lepszy, sprawiedliwszy, bardziej ludzki. Tak kształtuje się serce dziecka wg tego, co kocha, wg tego, co mu się podoba, za czym tęskni. I tak z poszczególnych małych brylancików – przez które przenika słońce – powstaje tęcza… tęcza różnorodności charakterów…
Dzieci rosną i kiedyś opuszczą przedszkole… i pozostaje pytanie: co zapamiętają? 
Co zabiorą z sobą? Jak ukształtują się ich serca? Co będą przekazywały tym, których spotkają? Przyszłość to pokaże i ich życie. Nam pozostaje modlitwa za naszych absolwentów i coraz lepsza służba tym, którzy są teraz w naszej „Tęczy”.
Podsumowując pragnę stwierdzić, iż jako dyrektor przedszkola będę kierować się następującymi zasadami:

  1. Dbać o dobrą opinię przedszkola tak, aby o placówce dużo 
    i dobrze się mówiło, słyszało w środowisku lokalnym.  
  2. Ściśle współpracować z lokalnymi placówkami oświatowymi, parafią oraz organizacjami i instytucjami.
  3. Promować wychowanie do wartości przez uczestnictwo w kulturze – poprzez edukację teatralną, medialną, udział w zewnętrznych konkursach twórczości dziecięcej, prowadzenie rekolekcji dla dzieci wg. wskazań św. Ignacego Loyoli.
  4. W programach i planach dydaktyczno – wychowawczych uwzględniać matematyczny profil przedszkola.
  5. Ściśle współpracować z rodzicami jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci- to oni pozostają dla nas żywą reklamą.
  6. Zachęcać i inspirować kadrę pedagogiczną do współpracy, do pracy zespołowej, działań na rzecz promocji przedszkola. 
  7. Założyć i aktualizować przedszkolny facebook oraz stronę internetową.  Realizować programy i projekty, by pozyskiwać fundusze na konieczną modernizację budynku przedszkolnego.

Jako dyrektor placówki pragnę , by nasze przedszkole było:
T - twórcze, tęskniące
E - edukacyjne, empatyczne
C - ciekawe, cudowne
Z - z zasadami, zadaniami
A - akceptujące, angażujące

Nasze osiągnięcia

Dyplom i medal 24.05.2019 oraz statuetka w międzynarodowym konkursie

 

       

Harmonogram zajęć dodatkowych

Dzień tygodnia Dodatkowe zajęcia Czas trwania
Poniedziałek

Język angielski

 

 

 

 

Szermierka

 

Szachy

9.30-10.00 gr. Starszaki

10.05-10.35 gr. Zerówka

10.40-11.10 gr. Średniaki

11.15-11.45 gr. Maluszki

 

12.30-13.30

 

13.00-14.00

Wtorek

Gimnastyka korekcyjna

Pracownia 'Formart'

Zajęcia sportowe

 

 

 

 

 

 

Balet

Zajęcia teatralne

 

Pracownia 'Akcent'

8.00-8.45

8.00-9.30

8.45-9.30 gr. Średniaki

9.30-10.15 gr. Zerówka

10.15-11.00 gr. Starszaki

11.00 gr. Maluszki

 

 

 

12.00-12.30

12.30-12.00

 

13.00-14.00

Środa

Język angielski

 

 

 

 

Język francuski

 

Pracownia 'Formart'

9.30-10.00 gr. Starszaki

10.05-10.35 gr. Zerówka

10.40-11.10 gr. Średniaki

11.15-11.45 gr. Maluszki

 

12.00-12.30

 

14.15-15.15

Czwartek

Pracownia 'Formart'

 

 

Katecheza

 

 

Rytmika

7.45-8.45

14.45-15.45

 

9.30-10.30 gr. Zerówka

10.10-10.30 gr.Średniaki

10.30-11.00 gr. Starszaki

11.00-11.30 gr. Maluszki

 

11.00-11.30 Średniaki

11.30-12.00 Maluszki

12.00- 12.30 Zerówka

12.30-13.00 Starszaki

Piątek

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Zajęcia sportowe

 

 

 

 

 

 

8.00-8.45

 

8.45-9.30 gr. Średniaki

9.30-10.15 gr. Starszaki

10.15-11.00 gr. Zerówka

 

 

 

 

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Niepubliczne "Tęcza" Zgromadzenia Sióstr Szkolnych de Notre Dame, siedziba: Katowice, Warzywna 26A.